استاندار يزد گفت: اقتصاد يكي از موضوعات مهم در هر كشور و پشتوانه مهم پيشرفت و توسعه اقتصادي و اجتماعي كشور نيز، فرهنگ مي باشد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "سيد محمد ميرمحمدي" در مصاحبه با شبكه تابان با اشاره به سخنان خود در جلسه تكريم و معارفه فرماندار يزد، اظهار داشت: فرهنگ در واقع فضاي معنوي، كاري و حياتي است كه در آن تنفس مي كنيم و اين فضا در واقع تعديل كننده روابط اجتماعي، اخلاق، عشق و علاقه نسبت به همديگر، پشتگرمي در كار و انگيزه هاي بالا براي همدردي، همدلي، همكاري در راستاي مشاركت است كه منجر به رشد و پيشرفت اقتصادي، اخلاقي، نظامي و سياسي مي شود.
ميرمحمدي اظهار داشت: فرهنگ در واقع خميرمايه فعاليتهاي مختلف در هر كشور است، ما خوشبختانه با توجه به فرهنگ مذهبي و غني كه داريم و از گذشته هاي دور تا به حال به ميراث برده ايم، در حفظ آن بيش از پيش تلاش خواهيم كرد.
وي با اشاره به اينكه خوشبختانه از فضاي فرهنگي مطلوبي برخورداريم و از نظر اقتصاد نيز با سياستهاي دولت همراه هستيم، گفت: رونق اقتصادي، بهبود شرايط اقتصادي و مقاوم سازي اقتصاد در اولويت برنامه هاي دولت قرار دارد.
عالي ترين مقام اجرايي استان خاطر نشان كرد: پيش نيازهاي طرح هدفمندي با توجه به اقتصاد مقاومتي كه سياستهاي 24 گانه اش از طرف مقام معظم رهبري ابلاغ شده و سياستهاي كلي سلامت كه ابلاغ آن از سوي معظم له صورت گرفته است، زمينه هاي تحقق اهداف قانون هدفمندي در مرحله دوم را بيش از پيش فراهم خواهد ساخت.
وي درخصوص عزم ملي نيز گفت: به هرحال اين كلمه بدين معناست كه مقصد همه مردم اقتصاد پوياست و فرهنگ غني، انسجام و اتحاد ملي منجر به اقتدار ملي مي شود.
استاندار يزد افزود: در مديريت جهادي هم دو بعد را بايد دنبال كنيم، يكي بحث فعاليتها و يكي بحث خودسازي است، چراكه بسياري از افراد هستند كه فعاليت دارند ولي يك جاي كار لنگ ميزند، فرد تلاش دارد ولي خودش را اصلاح نكرده است، جهاد نفس نداشته است، خودسازي نكرده است، بنابراين مديريت جهادي را هم در بعد فعاليتهاي با سرعت عمل بالا، علاقمندي زياد و تيزبيني وسيع مي بينيم و هم در ارتباط با سلامت نفس، سعه صدر، ظرفيت، دورانديشي، مردم داري و مواردي كه بايد خودمان را بيمه كنيم در ارتباط با خطراتي كه ما را تهديد مي كند.
استاندار يزد در ادامه گفت: پس از ابلاغ دستور عمل معاونت اجرايي رييس جمهور به استان، معاونت برنامه ريزي استانداري را به عنوان جانشين ستاد هدفمندي يارانه ها معرفي كرديم، تمام مواردي كه در اجراي قانون بايد پيش بيني بشود، سرعت عملي كه بايد وجود داشته باشد، راهنمايي هايي كه بايد صورت گيرد، توجيه فرمانداران و بخشداران و آمادگي براي ثبت نام انجام شد.
وي ادامه داد: امروز شاهد بوديد كه در نقطه به نقطه استان اين كار صورت گرفت، براي روستاهايي كه دوردست هستند و دسترسي به اينترنت ندارند اكيپ هاي سيار پست بانك مستقر شد تا به مردم در امر ثبت نام كمك كنند.
استاندار يزد با اشاره به اينكه تا به حال گزارشي در ارتباط با اينكه كه در روستا ها مشكلي داشتيم بدست ما نرسيده است، ابراز ايدواري نمود تا اين ستادها و كارگروهها كه زير مجموعه ستاد ها هستند كار را به نحو مطلوب انجام دهند و رضايت خاطر مردم را به طور كامل جلب كنند.
ميرمحمدي خاطر نشان كرد: در ارتباط با كميته امداد و سازمان بهزيستي، آنها هم امكانات لازم را تدارك ديدند و براي مراجعه افراد تحت پوشش توصيه به آنها اين است كه ثبت نام بموقع انجام شود واگر احيانا نياز به همكاري و كمك ديگري داشته باشند از مراكز مختلف مي توانيم استفاده كنيم، حتي مدارس را مي توانيم تجهيز كنيم، چون مجهز به سيستم اينترنت هستند و مي توانند خودشان باصطلاح با كد خودشان اين ثبت نام را انجام دهند و مشكلي از اين بابت وجود ندارد.
وي گفت: من علاقمند هستم فرهيختگان و همه اهل انديشه و همه صاحبنظران در امر به اجرا در آوردن و يا تهيه برنامه ها، پيشنهادات خودشان را ارائه دهند، رسانه هاي مختلف از جمله صدا و سيما زمينه هاي لازم را براي اجراي هرچه بهتر مرحله دوم هدفمندي آماده كنند، نقشهايي كه مردم مي توانند ايفا كنند را در رسانه ها بيشتر مطرح كنند و نسبت به معرفي كساني كه انگيزه بالا دارند و علاقمند به مشاركت در كار هستند اقدام كنند.
وي خطاب به رسانه هاي استان نيز اظهار داشت: از رسانه ها صميمانه تشكر مي كنم، در اين مدت خدمت كه به هرحال در محضر همه عزيزان بودم بسيار خوب عمل كردند، زمينه هاي آرامش خاطر مردم، مواضع ارشادي و مواضع تشريحي، تبيين كردن موضوعات را بر عهده داشتند و موارد نقادي آنها هم بسيار براي ما ارزشمند بوده است.
استاندار يزد توصيه كرد: من از مردم درخواست ميكنم از صبح زود شروع به ثبت نام كنند كه ثبت نام به ترتيب انجام شود و كساني هم كه انصراف مي دهند انشاا... بتوانيم بنحوي آنها را معرفي كنيم، جزو پيشگامان انصراف تلقي شوند و ديگران را هم تشويق كنند كه اگر انصراف بدهند شرايط اقتصادي چه بهبودي پيدا خواهد كرد.
وي خاطر نشان كرد: به هرحال ما در شروع كار دولت با تورم بالا مواجه بوديم، سياستهاي اتخاذي بصورتي دنبال شد كه اين تورم سير نزولي به خودگرفت، همه تلاش اين است كه تورم سير صعودي به خود نگيرد.
استاندار يزد خاطر نشان كرد: افزايش توليد، بالا بردن كيفيت محصولات، افزايش رونق بازار و تجارت و گسترش صنايع، سبب مي شود بحث بيكاري تا حدود زيادي از بين برود و مردم درآمد بيشتري كسب كنند.
وي گفت: اگر به جاي اينكه يارانه بدهيم، جواني را مشغول كار كنيم كه خانواده اش را اداره كند، خيلي بهتر است.
استاندار در پايان اظهار داشت: من آرزويم اين است كه مردم بخصوص فرهيختگان همه را در اين زمينه تشويق كنند كه دست به دست هم بديم و انشاا... در رده استانهايي قرار بگيريم كه از اين بابت هم الگو باشيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا