استاندار یزد گفت: سرمایه گذاران و داوطلبین زیادی برای کار در عرصه برداشت معادن استان حاضر به نقش آفرینی هستند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی عصر دوشنبه 25 فروردین ماه در سالن حمیدیای استانداری با اعضاي هيآت مديره خانه معدن استان يزد و فعالين عرصه معدن دیدار کرد و در جریان مسائل و مشکلات این بخش قرار گرفت.
در این نشست هر یک از حاضرین مطالبی را پیرامون مشکلات موجود از جمله بحث صدور سند برای کارگاه های شن و ماسه و نیاز به آب در این بخش، مباحث مربوط به حمل و نقل مواد معدنی، مشکلات مرتبط با وارد کردن وسایل مورد نیاز معادن از طریق گمرک و مباحث پیرامون نوسازی ماشین آلات مورد استفاده در بهره برداری از معادن، مطرح نمودند.
سپس استاندار یزد با اشاره به مطالب مطروحه از سوی حاضرین و وجود زمینه کار و سرمایه گذاری در بخش معدن استان گفت: خوشبختانه سرمایه گذاران و داوطلبین زیادی برای کار در عرصه برداشت معادن استان حاضر به نقش آفرینی هستند.
وی ادامه داد: در مباحث حمایتی، دولت حمایتهای لازم را در ارتباط با زیر ساختها و زمینه سازیهای مورد نیاز در جهت بهره برداری از معادن انجام خواهد داد. به عنوان مثال در بحث بازپرداخت تسهیلات اخذ شده، میتوان با ارائه مهلت به وام گیرندگان بخش معدن، این حمایت را عینیت بخشید، گرچه باید متوجه باشند که در هر صورت قطعاً این تسهیلات باید بازپرداخت شود.
میرمحمدی در ادامه بر ارائه کار کارشناسی از سوی صاحبان معادن تاکید کرد و نظر جمعی کارشناسان و خرد جمعی در بحث تصمیم گیریها را ملاک عمل دانست.
وی به صحبتهای برخی از صاحبان معادن در خصوص گلایه پیرامون عدم پیگیری برخی مسئولین در زمینه رفع مشکلات این بخش اشاره کرد و افزود: اگر موردی در خصوص عدم پیگیری مسئولین وجود دارد، به صورت مشخص و با ذکر مصادیق معین اعلام گردد تا پیگیری نماییم ، چرا که همه مسئولین وظیفه دارند تا برای رفع مشکلات مردم اقدام کنند.
عالی ترین مقام اجرایی استان، سپس به مشکل کمبود آب در بخش معدن اشاره نمود و این مشکل را عمومی و مربوط به تمامی بخشها دانست.
وی به صاحبان معادن استان پیشنهاد داد تا بررسی های لازم و تحقیق و پژوهش مورد نیاز را در خصوص بهره مندی از انرژی خورشیدی جهت تامین برق مورد نیاز انجام دهند.
میرمحمدی همچنین بر استفاده از تکنولوژی های برتر در زمینه استحصال معادن تاکید کرد و به صاحبان معادن استان یادآور شد تا در این زمینه از برترین تکنولوژیهای روز بهره ببرند.
استاندار یزد در پایان این نشست بر ارجاع برخی از مشکلات و مسائل صاحبان معادن به معاونت عمرانی استانداری و دیگر نهادهای ذیربط جهت بررسی لازم تاکید کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا