عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه سوال از وزیر نفت شائبه سیاسی دارد، گفت: نباید وقت مجلس صرف مطرح شدن موضوعاتی با شائبه‌های سیاسی شود.

به گزارش یزد فردا، محمدرضا تابش در نشست علنی امروز سه شنبه( 26 فروردین) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 88 قانون اساسی و ماده 22 آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: ماده 22 آئین‌نامه وظایف رئیس مجلس را مشخص کرده است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون باید قلمروی سوال یاد شده را منطقه‌ای اعلام می‌کرد چرا این سوال را ملی اعلام کرده است؟

وی تصریح کرد: امروز کشور در عرصه‌های داخلی و خارجی به ویژه بیکاری، نحوه فروش نفت، وصول درآمدهای نفتی و دیپلماسی هسته‌ای با مشکلات بزرگی روبرو است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: سوالم این است واقعا مطلبی که به خوبی توسط وزیر در جلسه بزرگداشت که به صورت خصوصی برگزار شد چرا به عنوان سوال در دستور کار مجلس قرار گرفته است؟ چرا وقت مجلس صرف موضوعاتی می‌شود که شائبه سیاسی دارد؟مجلس وظیفه دارد در حیطه وظایف وزیر سوال کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: شما براساس اصل 88 قانون اساسی موظفید سوال را در حیطه وظایف وزرا در دستور قرار دهید چرا کمیسیون مربوطه سوال را ملی اعلام کرد؟ هرچه نمایندگان می‌گویند همان را اعلام کنید.

لاریجانی در پاسخ به تذکر تابش گفت: نظر هیأت رئیسه را اعلام کرده‌ام و مطلب جدیدی ندارم.

وی ادامه داد: در هیأت رئیسه در خصوص سوال از وزیر نفت بحث کردیم و قرار شد به دلیل محدود نکردن نمایندگان سوال در دستور قرار بگیرد. استدلال هیأت رئیسه این است که می‌توان سوال را در صحن علنی مجلس مطرح کرد./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا