ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر "در بهار طبیعت، جشن تولد یکصد ساله مادر بزرگی در روستای فراغه از توابع بخش مرکزی شهرستان ابرکوه با حضور امام جماعت این روستا و 150نوه و نتیجه اش برگزار شد .

 به گزارش یزد فردا:این مادر بزرگ دارای 150نوه و نتیجه است که بزرگترین آنها حاج حیدر کارگر است که 83 سال سن دارد .
این مادر بزرگ که جشن تولد یکصد سالگی خود را در جمع فرزندان خود برگزار کرد کوچکترین نویره اش چهارماه سن دارد که شیرینی و گرمی دیگری به زندگی این مادر بخشیده است .
این مادر با توکل به خداوند متعال و توسل به پیامبر گرامی اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و امامان معصومین (ع) زندگی خویش را ادامه می دهد .
این مادر بزرگ 103ساله که ماه سلطان کارگر نام دارد بااینکه نای صحبت کردن را ندارد ولی از روی عادت100 ساله ذکر ایمه اطهار (ع) همیشه برزبان دارد ورمز موفقیت خودرا دراین سن وسال توکل به خداوند متعال ، تغذیه سالم ، یاد خدا بودن ، صاف وصادق بودن ، ذکر صلوات بر پیامبر(ص) فعالیت درامور کشاورزی ودامداری بیان می کند.
همسر این مادربیش از 60 سال پیش به رحمت خدا می رود و این مادردراین سالها علاوه بر مادری پدر فرزندان هم بوده و دارای 10فرزند 4پسر ، 6دختر ، 56 نوه ، 79 نتیجه ، 2نویره پسر با 83سال و دختر با 53سال می باشد.
این آیین در یک جمع خانوادگی در فضایی بسیار گرم و صمیمی حاج محمد حسین کارگر مدیر عامل مجتمع سبحان فراغه با 15 عدد جوایز به نفرات برتر که درمسابقه خانوادگی شرکت کردند اهداء کرد.
در این آیین حجت الاسلام والمسلمین دهقانی امام جماعت روستای فراغه در زمینه نقش والدین و خانواده در اسلام و جامعه سخنرانی کرد .
بر پایه این گزارش ، فرزند بزرگ این مادر حاج حیدر کارگر در حال حاضر رئیس شورای اسلامی روستای فراغه و عضو شورای حل اختلاف این روستاست .
حیدر کارگردر پرداخت زکات هم نقش موثری دارد به طوری سال گذشته افزون بر200میلیون ریال زکات به کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه پرداخت کرده است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا