یزد فردا:محمد صالح جوکار با اشاره به امضای تفاهم‌نامه قضایی بین ایران و عراق گفت: با توجه به همکاری های که بین ایران و دولت عراق وجود دارد لازم است مشکل فی مابین در یک نشستی جمع بندی و خاتمه پیدا کند.

 یه گزارش یزد فردا:نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چند سال است گفته می شود که قرار است گروهک تروریستی منافقین عراق را ترک کند ولی تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد:آنهایی که دستشان به خون ملت ایران آلوده نیست می توانند آزاد شوند ولی کسانی که در ترورها نقش داشته و مجرم شناخته شدند باید در دادگاه تکلیفشان مشخص شود.

جوکار با بیان این که توافقنامه قضایی بین ایران و عراق می تواند تعیین و تکلیف منافقین را تسریع کند بیان کرد:انتظار می رود که دولت و قوه قضاییه تفاهم نامه ای را امضا کنند که هر چه زودتر این موضوع حل شود تا دیگر شاهد حضور اعضای گروهک تروریستی منافقین در خاک کشور عراق نباشیم.

وی تصریح کرد: منافقین تروریست‌هایی هستند که دیگر به درد کسی نمی خورند، اروپایی ها و غربی ها  از این گروهک تروریستی به عنوان ابزار دستشان  برای فشار به کشورهای منطقه به ویِژه ایران استفاده می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در حال حاضر لابی های گوناگونی برای گروهک تروریستی منافقین وجود دارد و حمایت کنندگان آنها کشورهای غربی مدعی حقوق بشر از جمله آمریکا هستند که دراین مواقع اجازه نمی دهند تا دستگیری منافقین محقق شود.

در همین رابطه کمیته امور سیاسی و دموکراسی مجمع پارلمانی شورای اروپا، که متشکل از سناتورها و نمایندگان پارلمان های 47 کشور اروپا و آسیای مرکزی است، طی قطعنامه  ضمن تأکید بر حقوق اعضای گروهک تروریستی منافقین در اردوگاه لیبرتی با ابراز نگرانی از سخنان وزیر دادگستری حکومت عراق مبنی بر استرداد منافقین به کشورمان  اعلام کرد: ساکنان اردوگاه لیبرتی اشخاص حفاظت شده تحت کنوانسیون 4 ژنو بوده و به گفته کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل، منافقین از حفاظت تحت قانون بین المللی برخوردارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: منافقین نفس های آخر در عراق می کشند ولی با تنفس مصنوعی آمریکایی‌ها حیات رو به مماتی دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اگرغربی ها اجازه می دادند بسیاری از افراد آمده فرار و جدا شدن از گروهک تروریستی منافقین بودند اما شرایطی که در اردوگاه اشرف حاکم بود اجازه خروج آنها را نمی داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا