یزد فردا" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از لیست منتشره وزارت دارایی انگلیس درخصوص تحریم‌ تعدادی از مقامات کشورمان، از وزارت خارجه خواست تا این اقدام انگلیس را محکوم کند.

 یه گزارش یزد فردا:  محمدصالح جوکار در نشست علنی امروز (چهارشنبه 27 فروردین‌ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با اشاره به اصل دوم این قانون که بر مبارزه جمهوری اسلامی با استکبار تاکید دارد،

با بیان اینکه انقلاب اسلامی با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی در مقابل فتنه‌های آمریکا و انگلیس روباه‌صفت ایستاد و توانست همه ترفندهای مستکبران را خنثی کند، گفت: دیروز وزارت خارجه انگلیس، لیستی از ناقضان حقوق بشر را منتشر کرد که در آن نام دو تن از نمایندگان مجلس آمده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انگلیسی‌ها فراموش کرده‌اند که سال‌ها مردم دنیا را سرکوب کرده و امروز نیز با حمایت از تروریست‌ها در سوریه علاوه بر کشتار زنان و کودکان بی‌پناه سوری با افتخار از این جنایات یاد می‌کنند، افزود:

چگونه انگلیسی مدعی حمایت از حقوق بشر است، در حالیکه  از سازمان تروریستی منافقین که 17 هزار نفر از مردم کشورمان را به شهادت رسانده حمایت می‌کند؟

وی با بیان اینکه ما خواهان حمایت انگلیس نیستیم، ادامه داد: به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) بدبختی ما آن روزی است که دشمنان از ما حمایت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت انگلیس در قد و قواره‌ای نیست که بتواند در امور داخلی دیگر کشورها دخالت کند، تاکید کرد:

از وزارت امور خارجه کشور می‌خواهم این اقدام را محکوم کرده و از مجلس شورای اسلامی نیز می‌خواهم تا لیستی از جنایات دولت انگلیس را در مقابله به مثل با این اقدام دولت انگلیس منتشر کند.

محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس پس از سخنان جوکار، با بیان اینکه اگر بخواهیم به جنایات انگلیس اشاره کنیم، طومار بلندی از این جنایات تهیه می‌شود، خطاب به جوکار و سوری دو نماینده مجلس که وزارت دارایی انگلیس با همکاری وزارت خارجه این کشور نام آنها را در لیست ناقضان حقوق بشر و تحریم‌شدگان قرار داده است، گفت: این از افتخارات شما و آقای سوری و در ادامه مبارزات شما است که انشاالله بر شما مبارک باشد.

در پایان سخنان باهنر، نمایندگان از جای خود برخاسته و شعار مرگ بر انگلیس سر دادند./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا