یزدفردا:استاندار يزد گفت: تاكنون 67 درصد از جمعيت استان تحت پوشش بيمه قرار گرفته و استان يزد جزء 3 استان برتر كشور در اين زمينه است.

به گزارش یزدفردا " محمد رضا فلاح زاده" روز چهارشنبه در نشست شوراي هماهنگي تعاون، كار و رفاه اجتماعي كه با حضور اعضاي اين شورا در سالن حميديا برگزار شد، با اشاره به ادغام وزارتخانه ها و شكل گيري وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: اداره كل  تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان يزد به عنوان استان برتر كشور در زمينه ادغام و ساماندهي امور مربوط به 11 دستگاه زير مجموعه اين اداره كل انتخاب شد.

وي افزود: با توجه به گستردگي كار و فعاليتهاي اداره كل  تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان ، تشكيل شوراي هماهنگي تعاون، كار و رفاه اجتماعي مي تواند نقش بسزايي را در ساماندهي امور مربوطه ايفا نمايد.

استاندار يزد در ادامه برگزاري كارگاه هاي آموزش كارآفريني براي افراد متوسط و توانمند جامعه در سراسر استان توسط اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان را خواستار شد و افزود: تحقق اين امر افزايش توانايي  اقشار مختلف جامعه در زمينه ايجاد اشتغال و كسب درآمد را به همراه دارد.
وي با اشاره به ايجاد فرصت هاي شغلي در استان يزد طي سال هاي اخير تصريح كرد: استان يزد در سال گذشته رتبه ششم كشور در زمنيه ايجاد اشتغال را به خود اختصاص داد و پايين ترين نرخ بيكاري در سال گذشته به استان يزد تعلق دارد.

فلاح زاده سند توسعه اشتغال استان را بهترين سند توسعه اشتغال در كشور دانست و افزود: سند توسعه اشتغال استان يزد بر مبناي كار علمي و كارشناسي، تهيه شده كه همين خصوصيت جامع نگري و آمايش اشتغال استان را به همراه دارد.

وي در ادامه توجه ويژه مسئولان استان به قشر محروم جامعه را خواستار شد و بر توسعه احداث مسكن محرومين در سراسر استان تاكيد كرد.

در ابتداي اين نشست مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان به تشريح چارت سازماني اين نهاد در استان و ارائه گزارشي مختصر از فعاليتها پرداخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا