تماشای عکس های غیررسمی و کمتردیده شده رقبای انتخابات ریاست جمهوری  دوره یازدهم، شاید نکات پنهان و آشکار جالبی با خود به همراه داشته باشد.


 عکسهای نادیده و کمتر دیده شده از چهره ها همیشه جذابیتی پنهان با خود دارند. چرا که روی دیگری از شخصیت رسمی و یا حتی دیپلماتیک چهره ها را به نمایش می گذارند.

در این میان عکس های قدیمی و غیررسمی جذابیتی خاص دارند. تصاویری که قبل از به شهرت رسیدن و چهره شدن افراد را نشان می دهد و یا نوع پوشش و رفتارآنان را خارج از فضای رسمی و کاری انشان می دهد.

این تصاویر و عکس ها ممکن است در همان لحظه ثبت شدن، عکس هایی معمولی به نظر برسد. اما وقتی سالها بعد آدمهای داخل کادر، هریک به مقام و منصبی می رسند و چهره می شوند، جذابیت این تصاویر دوچندان می شود.

عکس هایی که در این گزارش می بینید، مجموع ای از عکس های قدیمی و غیر رسمی بعضی از کاندیداهای ریاست جمهوری امسال است که تاکنون از آنان منتشر شده است. عکس هایی که شاید دیدنشان در این شرایط و سالها برای هریننده ای که این چهره ها را بشناسد، جذاب باشد.

یاداوری این نکته ضروری است که انتخاب عکسهای کاندیداها در این گزارش صرفا با توجه به عکس های غیررسمی منتشرشده از انان است و اگر تصویری از کاندیداهای دیگر نمی بینید،

 به دلیل آن است که عکس هایی از جنس این گزارش از آنان منتشر نشده است:

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_25461.jpeg

شاید دیدن یک پزشک اطقال که سابقه وزارت امورخارجه دارد و الان هم یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری دوره یازدهم است، در این لباس ورزشی کمی عجیب به نظر برید. اما «علی اکبر ولایتی» این عکس یادگاری را با لباس «هاپکیدو» گرفته است تا عکس با لباس ورزشی هم داشت باشد.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_25462.jpeg

چهره «کامران باقری لنکرانی» که سابقه وزارت بهداشت در دولت نهم را دارد و حالا خود را برای شرکت در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آماده می کند،در این عکس مشخص است.عکسی که در دوران حضور او در دوران دفاع مقدس ثبت شده است.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_25463.jpeg

هندوانه خوری در میانه راه سفرهای تبلیغاتی استانی با نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی. طرفداران «محمدرضا باهنر» در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری، این عکس او را که همین چند وقت پیش گرفته شده است منتشر کرده اند.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_25454.jpeg

این عکس، شاید دلیل علاقه «منوچهر متکی» به شوخی و تقاضایش از طنزپردازان برای اینکه با او شوخی کنند را نشان بدهد. همسفر شدن او با مرحوم کیومرث صابری فومنی(گل آقا) شاید بر این روحیه او بی تاثیر نبوده است.
 

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_25455.jpeg

میل زدن «علیرضا زاکانی» در دوران دفاع مقدس هم مورد توجه هوادارن این کاندیدای ریاست جمهوری قرار گرفته است. عکسی که گفته می شود مربوط به سال 1362 و قبل از مجروحیت و جانبازی او گرفته شده است.
 

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_25456.jpeg

این عکس احتمالا مربوط به اتاق فرماندهی جنگ در دهه 60 است. جایی که «حسن روحانی» در کنار آیت الله هاشمی رفسنجانی نشسته است. گفته می شود حضور حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری امسال، با حمایت مستقیم  هاشمی رفسنجانی همراه است.
 

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_25457.jpeg

حدس چهره اشاره شده در این عکس شاید کار چندان سختی به نظر نرسد. «غلامعلی حداد عادل» جوان در این عکس قدیمی، حالا یکی از کاندیداهای رقابت برای رسیدن به صندلی ریاست جمهوری در ساختمان خیابان پاستور است.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_25458.jpeg

از این جمع دوستانه و البته دیپلماتیک که در سال 1359 و در سواحل بیروت گرفته شده است، می توان یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری امسال را شناسایی کرد.»محسن رضایی» که در این عکس اولین نر از سمت راست ایستاده، آن زمان فرمانده وقت اطلاعات سپاه بود. در کنار او هم به ترتیب انیس نقاش، مبارز لبنانی و مجری اولین عملیات اعدام شاپور بختیار در سال 1359،شهید سید محمدصالح الحسینی ، مسئول روابط خارجی سپاه و محسن رفیق دوست ، مسئول وقت پشتیبانی سپاه ایستاده اند.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_25459.jpeg

رفیق دیروز و منتقد جدی امروز. آیا «مصطفی کواکبیان» که امروز با حزب مردمسالاری سودای ریاست جمهوری دارد و یکی از جدی ترین منتقدان سیاستهای دولت »محمود احمدی نژاد» است، حاضر است باز هم با او در یک قاب، عکس یادگار بگیرد؟

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_25460.jpeg

شهردار تهران که خلبان هم هست، حالا پشت فرمان جت اسکی نشسته تا آن را در آب هدایت کند. «محمدباقر قالیباف» هم  یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم است. این عکس  در حاشیه مراسم افتتاح دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس در غرب تهران ثبت شده است.

منبع:  مهر










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا