یزدفردا :مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان یزد در آستانه فرا رسیدن هفته بزرگداشت دفاع مقدس از برگزاری جشنواره وبلاگ نویسی دفاع مقدس با همکاری شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد و بانک انصار در استان خبر داد.
سرهنگ پاسدار علی هژبری با بیان این که دفاع مقدس مقطع طلایی حضور ملت قهرمان، فهیم و انقلابی ایران اسلامی در عرصه ی مبارزات حق طلبانه و ضمانت کننده دوام و استمرار انقلاب اسلامی ایران می باشد گفت: از دیدگاه حضرت امام راحل رحمت الله علیه هر لحظه دوران دفاع مقدس دارای برکات بزرگی در جهت تثبیت، تعمیق و ترویج فرهنگ ظلم ستیزی انقلاب اسلامی است.
وی ریشه ی پیشرفت ها و سربلندی عزت مندانه ی امروز ایران اسلامی را دوران هشت سال دفاع مقدس ارزیابی کرد و اظهار داشت: امروز اگر در اقصی نقاط جهان نام ایران با عزت و عظمت همراه است به دلیل مجاهدت، ایثار و رشادت مردانی الهی است که دست از تعلقات دنیا کشیده و در اوج مظلومیت به دفاع از تمامیت ارضی و انقلاب ایران اسلامی قیام کردند.
سرهنگ پاسدار هژبری نشر ارزشها، انگیزه ها و آداب و رسوم جاری در جبهه های حق علیه باطل را زمینه ساز سعادتمندی نسل امروز دانست و ادامه داد: ملت های مستضعف جهان نیز با درس گیری از مسیر متعالی و الهی شهدای والامقام انقلاب اسلامی, مسیر نجات و رهایی از حصار ستم مستکبرین حاکم بر جهان را آموخته اند و ان شاء الله بستر و زمینه های حکومت جهانی عدل الهی را به امامت ولی الله الاعظم فراهم خواهند نمود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان یزد همچنین از برگزاری جشنواره وبلاگنویسی دفاع مقدس خبر داد و با اشاره به این که امروزه فضای مجازی و سایبر از جمله عالیترین و پرقدرت ترین ابزار تبلیغات و رسانه می باشد تاکید کرد: بی تردید استفاده از این فضا می تواند در ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موثر باشد و برگزاری این جشنواره یکی از اقداماتی است که در همین رابطه صورت می گیرد.
هژبری با بیان این که این جشنواره در پنج بخش وبلاگ نویسی، ویدیو اینترنتی، پادکست، مجله الکترونیکی و فوتوبلاگ برگزار می شود افزود: وبلاگ ها می توانند مطالب خود را در قالبهای شعر، داستان، متن ادبی، نقد آثار ادبی و هنری دفاع مقدس، زندگینامه شهدا، وصیت نامه شهدا، عملیات، خاطرات دفاع مقدس، شهدای محله ها و هر مطالب دیگری که مرتبط با نقش رزمندگان استان یزد در دفاع مقدس باشد ارائه دهند.
وی مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره را رشد و آموزش فرهنگ دفاع مقدس در میان وبلاگ نویسان و ترویج وبلاگ نویسی پیرامون حماسه سترگ دفاع مقدس عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره، معطوف کردن مخاطبان وبلاگ ها به مباحث ارزشی، تولید محتوای دفاع مقدس در فضای مجازی و استفاده از امکانات فضای مجازی درجهت نشر ارزشهای والای دفاع مقدس می باشد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان یزد در پایان انتهای شهریورماه سال جاری را زمان فراخوان اولین جشنواره وبلاگ نویسی دفاع مقدس استان یزد اعلام کرد و ادامه داد: وبلاگ ها در ابتدای دی ماه مورد داوری قرار خواهند گرفت و به برگزیدگان در 22 دی ماه 89 در مراسم اختتامیه جشنواره جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
گفتنی است برگزاری کارگاه وبلاگ نویسی از جمله برنامه های جنبی این جشنواره خواهد بود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا