راه‌های ريشه‌كنی بی‌سوادی قرآنی در جامعه

يك فعال قرآنی:

دعوت از قاريان مطرح قرآن می‌تواند جوانان را به حضور در جلسات قرآنی ترغيب كند



یزد "فاطمه نیکونژادخبرنگاریزدفردا : مؤسسات و مراكز قرآنی بايد از قاريانی كه اهل ايمان و عمل به قرآن كريم هستند و در سطح جامعه قرآنی شناخته‌ شده‌اند دعوت كنند تا با حضور در جلسات انس با قران جوانان را به حضور در اين جلسات ترغيب كنند.

«فخری سعادت»، يكی از فعالان قرآنی مهد قرآن ياسين استان يزد در گفت‌وگو با خبرگزاری يزد فردا در رابطه با راه ايجاد انس با قرآن در جامعه گفت: اگر صدای قرآن در مؤسسات، خانه‌ها با صدای قاريان خوش صدا كه با آهنگ صدا و موضوعی كه در آن آيه است متناسب باشد و شنيده شود هر شنونده خود را شيفته و خود را وابسته به قرآن می‌يابد.

وی ادامه داد: مؤسسات و مراكز قرآنی بايد از قاريانی كه اهل ايمان و عمل به قرآن هستند دعوت كنند و روی معانی و مفاهيم قرآن وقت بيشتری بگذرانند.

سعادت يكی از راه‌های ريشه‌كن كردن بی‌سوادی قرآن و نقش مؤسسات در آن را اينگونه بيان كرد: صدا و سيما نقش زيادی در زندگی روزمره دارد، اين ارگان با پخش فيلم و داستان‌های قرآنی می‌تواند چگونگی مشكلات و گرفتاری‌های عصرهای گذشته و راه‌ حل جامع از طريق قرآن را نشان دهد.
فخری سعادت:
پدر و مادر به خصوص اگر قرآن‌خوان باشند می‌توانند با تشويق و نام‌نويسی فرزندان خود را در كلاس‌های متعدد قرآنی ثبت‌نام كنند تا نقش مؤثری در ترويج فرهنگ قرآنی داشته باشيم.

اين فعال قرآنی در ادامه گفت: در اين راه مردم خود به خود گرايش به قرآن پيدا می‌كنند و بيشتر در مؤسسات و كلاس‌هايی كه در زمينه قرآن برگزار می‌شود انگيزه پيدا می‌كنند. در واقع اگر همه بدانيم كه قرآن كتاب هدايت‌گر است و داروی همه دردها و حتی در مورد اختلاف‌هايی كه در جامعه اتفاق می‌افتد بيشتر از اين كتاب آسمانی استفاده می‌كرديم.

وی در پاسخ به اين سؤال كه چه كسانی بيش از ديگران می‌توانند در اين راه مؤثر باشند و چگونه تصريح كرد: پدر و مادر به خصوص اگر قرآن‌خوان باشند می‌توانند با تشويق و نام‌نويسی فرزندان خود را در كلاس‌های متعدد قرآنی ثبت‌نام كنند تا نقش مؤثری در ترويج فرهنگ قرآنی داشته باشيم.

سعادت راز موفقيت مؤسسات و مراكز قرآنی را پخش اعلانيه‌های دعوت به همكاری از مردم و مربيان، برگزاری كلاس‌های متعدد در حوزه قرآن، توزيع انواع تفاسير‌ و مفاهيم قرآن، نوار و فيلم مربوط به آيات قرآنی و ... دانست و افزود: اگر چه خواندن قرآن تأثيرات مهمی را به جای خواهد گذاشت، اما دريافت آنچه در معانی قرآن است و بصيرت و آگاهی انسان‌ها را افزايش می‌دهد، مستلزم تدبر و انديشه در آيات و درك مفاهيم و معانی آن است.

‌اين فعال قرآنی در پايان پاسخ به اين سؤال كه برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان چه اعمالی می‌توان انجام داد بيان كرد: مسافرت‌ها، اردوها، تفريحات سالم، تشويق‌كردن قرآن‌آموزان با كتابخوانی، نام‌نويسی در كلاس‌های علمی كاربردی، كلا‌س‌های حفظ و مفاهيم قرآن، خواندن كتابهايی كه دانشمندان و نويسندگان بزرگ با زحمت و مشقت از زندگی‌نامه معصومين(ع) جمع‌آوری كرده‌اند در نظر بگيرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا