حجت الاسلام مدیح به عنوان امام جمعه جدید شهرستان تفت معرفی شد (مشروح کامل معارفه)


یزدفردا "حجت الاسلام والمسلمین مدیح جانشین ستاد کل کنگره شهدای روحانی سراسر کشور صبح جمعه به عنوان امام جمعه تفت معرفی شد .
به گزارش یزدفردا "در پی ارتحال حضرت آیت الله حسنعلی امام جمعه تفت ،حجت الاسلام مدیح به امامت حجمعه این شهرستان منصوب شد
مراسم معارفه امام جمعه جديد تفت جمعه 9 ارديبهشت با حضور نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد ، معاون شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور و استاندار برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمين صدوقي نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد در جمع نمازگزاران تفت ضمن بيان خدمات ارزشمند آيت ا... حسنعلي براي حجت الاسلام و المسلمين مديح که تجربه خوبي در نهادهاي انقلابي داشتند آرزوي موفقيت کردند .
وی  جايگاه امام جمعه را بسيار ارزشمند توصيف کردند و از آنجا که امام جمعه از سوي مقام معظم رهبري منصوب مي شود بسيار مهم و کساني که به اين سمت منصوب مي شوند بايد مورد توجه قرار گيرد . امام جمعه يزد ضمن بيان جايگاه والاي نمازجمعه از همگان خواست بيش از پيش به اين مهم توجه کنند .

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمين غفوري از همه خواست تا همکاري لازم را با حجت الاسلام و المسلمين مديج داشته باشند . در ادامه ضمن تاکيد بر روند فعاليتهاي اداري و مراجعات امام جمعه از مسئولان شهرستان خواست به ساخت دفتر امام جمعه اقدام کنند . ايشان در پايان ضمن سپاسگذاري از همه مسئولان استان و شهرستان اظهار اميدواري کرد که حضور در نماز جمعه بيش از پيش افزايش يابد .

مهندس فلاح زاده استاندار يزد در اين جلسه برنامه هاي اجتماعي را شامل مسائل سياسي عبادي دانست و کل آيين اسلام سياسي است ؛ آيات الهي آيات جهاد ، شهادت ، حدود و قصاص هم سياسي است ، زيارت جامعه ، زيارت عاشورا سياسي است .

امام جمعه فقيد اين شهرستان معلم اخلاق در حوزه عملي و نظري بود ، در حوزه سياسي همراه امام خميني و در زمان جانشين ايشان حضرت آيت ا... خامنه اي همراه و هميار بود و طبق فرمايشات معظم له حرکت مي کرد .

 استاندار يزد جناب آقاي مديح را فردي کارآمد دانست و به بيان مسئوليت هاي ايشان پرداخت و افزود ايشان از شخصيت موفق در حوزه هاي اجتماعي و فرهنگي و در حوزه سياست ولايتمدار و تابع مقام معظم رهبري است .

فلاح زاده موقعيت تفت را ممتاز دانست و افزود بايد دست به دست هم داد تا راه آن مجاهد ادامه پيدا کند . ايشان براي جناب آقاي مديح آرزوي موفقيت کرد و ابراز اميدواري کرد راه امام ، رهبر معظم و آيت ا... حسنعلي را ادامه دهند .

حجت الاسلام و المسلمين محمد رضا مديح امام جمعه تفت طي سخناني از اعتماد مقام معظم رهبري و شوراي سياستگذاري ائمه جمعه تشکر کرد و اظهار اميدواري کرد با همکاري همه مردم و مسئولين استان همانند گذشته بتوانيم در توسعه اين شهر تلاش کنيم .

 يحيي زاده نماينده مردم تفت در مجلس شوراي اسلامي نیز ضمن تشکر از توجه به اين شهرستان و بيان صفات آيت ا... حسنعلي از خداوند خواست تا دنباله رو آن بزرگوار باشيم .


در ابتداي ورود به شهر تفت پس از حضور در گلزار شهدا و قرائت فاتحه به روان پاک شهداي گرانقدر اين شهرستان و مرحوم حجت الاسلام و المسلمين حسنعلي ، جلسه شوراي اداري با حضور مهندس فلاح زاده استاندار برگزار شد .

 عبودتيان فرماندار تفت ضمن خير مقدم گزارشي از موقعيت شهرستان ارائه و با بيان ياد و خاطره امام جمعه فقيد تفت براي حجت الاسلام و المسلمين مديح امام جمعه جديد آرزوي موفقيت کرد . در ادامه حجت الاسلام و المسلمين غفوري معاون شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور ضمن تقدير و تشکر از همکاري همه در نهاد نماز جمعه بيت امام جمعه فقيد و نيروهاي استان موقعيت اين شهرستان را بسيار ممتاز دانست و يکپارچگي در شهرستان را از ظرفيت بالاي اين شهر دانسته و موقعيت فرهنگي و سياسي را مثبت ارزيابي کرد .
فرماندار تفت  در ادامه با توجه به موقعيت کشور که شايعات در هر سطوح به وجود آمده و بايد جداي از اين مسائل کارهاي انقلابي و اسلامي ادامه پيدا کند و ما بايد به گونه اي عمل کنيم که بيگانگان از رفتار ما سوء استفاده نکنند ، جايگاه نماز جمعه و امام جمعه و وظايف ديگران در اين بخش بسيار مهم است . 650 تريبون نماز جمعه در کشور وجود دارد و بايد اين آمار به 2 برابر برسد که لازمه آن همکاري و همياري همه سطوح جامعه است . وقتي قرار است در اين تريبون سياست هاي کلان نظام بيان شود شايد عده اي از اين حرکت برتابند اما تا امروز اين تريبون هيچگاه متعلق به جناج خاصي نبوده و نخواهد بود .

وی امام جمعه جديد را فردي انقلابي ، فرهنگي و داراي سابقه بالاي مديريتي و امامت جمعه را دارا مي باشد که اين از خصوصيات ايشان است و اميد است ايشان هر چه بيشتر به روند رو به رشد استان کمک کنند .

در پايان حجت الاسلام و المسلمين صدوقي حکم حجت الاسلام  مديح را قرائت و نماز جمعه اقامه شد .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا