توصیه دکتر محمدتقی نوربالا متخصص پوست و مو در یزد:

استفاد از اتوی مو و سشوار کشیدن مو به حداقل برسد

یزد"جعفری"خبرنگاربهداشت و درمان .پزشکی"یزدفردا:یک متخصص پوست و مو در یزد گفت: استفاده از وسایل آرایش مو از قبیل، اتوی مو و سشوار کشیدن در صورت تکرر و دراز مدت عوارض جدی برای مو بوجود می آورد بنابراین توصیه می شود استفاده از این وسایل به حداقل برسد.

دکتر محمدتقی نوربالا در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان، ضمن تاکید بر مطلب فوق اظهارداشت: استفاده از مواد فرم دهنده و انواع ژل ها در صورتی که به ریشه مو ها آسیب وارد نکند کمترین اثر سوء را دارد.

وی ادامه داد: استفاده از روغن های مو به ویژه برای افرادی که دارای شوره سر یا ریزش مو هستند مضر است.دکتر نوربالا یادآور شد: مقدار کم روغن های مو به ویژه برای افرادی که دارای پوست و موی خشک هستند منعی ندارد. این متخصص پوست ومو خاطرنشان کرد: افراد از مصرف خودسرانه داروهای پوستی برای پوستشان اکیدا خودداری کنند.

وی یادآورشد: افراد باید هنگام استفاده از ریمیل، واکس مو و دیگر لوازم آرایشی باید سعی نمایند به مارک محصول ومعتبر بودن ان دقت کنند چراکه برخی لوازم آرایشی مجوز رسمی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نداشته و بعضا در شرایط غیراستاندارد نگهداری شده اند که امکان فاسد بودن آنها نیز وجود دارد.

دکتر نوربالا توصیه کرد: افراد هنگام خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به دارابودن پروانه ساخت این لوازم از وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی توجه کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا