رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در ایران :: برای پیشگامان در افغانستان فرش قرمز پهن می‌کنیم

رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در ایران معتقد است گروه تعاونی پیشگامان می‌تواند نقش عمده ای در پیشرفت و توسعه صنعت مخابرات و IT در افغانستان داشته باشد و از این رو دولت این کشور برای گروه پر افتخار یزدی فرش قرمز پهن می‌کند.

حاجی عبدالهادی فرهنگ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ماهنامه مهندسی ارتباطات با اشاره به پتانسیل‌های گسترده در کشور افغانستان در حوزه‌های مختلف گفت: افغانستان بعد از جنگ‌های چند ساله برنامه‌های زیادی برای توسعه خود در نظر گرفته است. این کشور با توجه به موقعیت‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد توانایی جذب سرمایه‌های مختلف در بخش‌های مختلف را دارد و از اینرو می‌تواند مقصد بسیاری از تجار ایرانی انتخاب شود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت تجارت و صنایع افغانستان مشوق، بانی، نظارت کننده و پاسخگوی تمام مشکلات تجار ایرانی و افغان است، افزود: صادرات ایران به افغانستان بر طبق آمار رسمی‌حدود 1.5 میلیارد دلار است که طبق قراردادهای فیمابین طرف ایرانی باید 30 درصد واردات از افغانستان را داشته باشد.

فرهنگ خاطر نشان کرد: زمینه‌های خیلی خوبی درحوزه‌های مختلف زیربنایی، عمرانی و راه سازی برای سرمایه گذاری در افغانستان وجود دارد و اشتراکات فرهنگی، زبانی و دینی هم می‌تواند تسهیل کننده روابط تجاری طرفین باشد.

رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در ایران معتقد است: با تحقیقاتی که انجام داده ایم شک نداریم گروه پیشگامان می‌تواند در بسیاری از زمینه‌های مختلف در افغانستان سرمایه گذاری کند. برای آشنایی بیشتر مقامات گروه سفرهایی را تدارک دیده ایم که بعضی از آنها انجام شده است.

وی گفت در حوزه بانکداری و سرمایه گذاری، بخش فناوری اطلاعات و زمینه‌های مختلف اعم از حوزه‌های زیرساختی، مخابراتی و ... به حضور قدرتمند و تاثیرگذار گروه پیشگامان امیدواریم. در بخش فعالیت‌های عمرانی و سایر فعالیت‌ها نیز به این گروه اطمینان می‌دهیم که دولت جمهوری اسلامی‌افغانستان از تمام توان خود برای بهره برداری کامل از این پتانسیل پشتیبانی خواهد کرد.

فرهنگ، با ابراز خوشحالی از بازدید از بخش‌های مختلف گروه در شهرهای مختلف ایران تاکید کرد: رسما اعلام می‌کنیم برای سرمایه گذاری این گروه در افغانستان فرش قرمز پهن کرده ایم و از هرگونه کمکی دریغ نخواهیم کرد.

حاجی عبدالهادی فرهنگ با ارایه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته طرفین افزود: یکی از مهمترین درخواست‌های ما از گروه پیشگامان تاسیس دفتر و نمایندگی در کابل است تا از این طریق امکان افزایش مناسبات طرفین فراهم شود.

رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در ایران از حمایت‌های مدیران ارشد گروه از پیگیری و فعالیت در افغاستان تشکر و ابراز امیدواری کرد این گروه به اهداف خود در این کشور دست یابد.

گفتنی است روند پیگیری امور توسط وحید محمدی مسئول پیگیری امور افغانستان در گروه پیشگامان با قالب همکاری به یک شرکت افغانی در حال پیگیری است و فعالیت در حوزه‌های مختلف در دست انجام است.

منبع: ماهنامه مهندسی ارتباطات

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا