اگر این انتخابات در هر جای دیگر انجام می شد، سر و صدا می کردند چون مشارکت کم شده، 90 درصد واجدین شرایط شرکت نکردند و هزینه های میلیاردی صورت گرفت و در نهایت اوباما برنده شد و راه کج خود را ادامه می دهد، ما هم به وظایف خود عمل خواهیم کرد

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند

در خطبه‌های نماز جمعه

آیت‌الله جنتی: ارز نباید روی ماست و پنیر مردم اثر بگذارد/ سوال از رئیس‌جمهور دوستانه باشد

90 درصد واجدین شرایط، در انتخابات آمریکا شرکت نکردند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مشکل اصلی کشور مسائل اقتصادی است گفت: مسئله ارز همه را کلافه کرده باید روی آن فکر کنند نباید بحث ارز روی ماست و پنیر مردم اثر بگذارد.

به گرارش آفتاب آیت الله احمد جنتی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ابتدای خطبه دوم در توضیح کم شدن حضور خود در نماز جمعه اظهار داشت: بنده یکبار با رهبری صحبت کردم و گفتم بار من را سبک کنید و مسئولیت ها را از دوش من بردارید سه چهار مورد بود که دو تا را قبول نکردند یکی را قبول کردند یکی هم نماز جمعه بود که فرمودند اگر سختتان است نوبت را عقب بیاندازید که در نهایت گفتند دو ماه یکبار حضور یابند مسئله این بود به همین سادگی.

 

وی همچنین به فرارسیدن ایام محرم اشاره کرد و گفت: در ماه محرم پیر و جوان و دختر و پسر همه حسینی می شوند و همه جا پرچم حسین(ع) برافراشته می شود و این یک نعمتی است که باید قدر آن را بدانیم و اگرچه این عزاداری ها به جای خود مهم است و جنبه عاطفی عاشورا بسیار قوی است باید جنبه های دیگر آن مانند جنبه حماسی آن، بحث مبارزه با ظلم، امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت افزایی، شناخت دشمن، سلطه ناپذیری، شناخت امام(ره) و... نیز تحلیل شود؛ چراکه اسلام آنقدر عزیز است که پاک‌ترین خون ها در راه آن ریخته شده است.

 

آیت الله جنتی به شعار هیهات منه ذله به عنوان شعار بزرگ عاشورا اشاره کرد و افزود: باید این شعار در جوامع اسلامی حاکم شود.

 

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به زلزله مجدد در ورزقان خاطر نشان کرد: عده ای مجروح شدند خدا صبرشان دهد ما غم آنها را داریم و خدا به همه کسانیکه به اینها کمک می کنند، اجر دنیا و آخرت عطا کند.

” صرفه جویی ضروری است، هرچه کم مصرف کنیم گرانی هم کم می شود، وقتی وضعیت استثنایی می‌شود باید در هزینه ها نیز استثنا قائل شد. “

 

 

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران به مطرح شدن بحث سوال از رئیس جمهور اشاره کرد و با بیان اینکه این حق قانونی نمایندگان و امری بجا و لازم است، تصریح کرد: اما در این شرایط فعلی اینکه چه مقدار سوال از رئیس جمهور مصلحت است، خود آقایان باید فکر کنند آیا چه بهره برداری دشمن خواهد کرد؟ آیا همان اختلاف قوا نیست؟ دشمن شاد نمی شود؟ چه کسی خوشحال و چه کسی ناراحت خواهد شد؟

 

وی ادامه داد: در هر صورت اگر قرار شد طرح سوال انجام شود و دعوت صورت گرفت، باید در نظر داشت که جنگ و جدال نیست و فقط بحث سوال است که البته به اعتقاد من می شد آن را در یک جلسه خصوصی مطرح کرد اما اگر قرار بود به مجلس کشیده شود باید دوستانه باشد، کینه ورزی نشود و کاری نشود که خلاف اخلاق، ادب و وحدت باشد.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مشکلات کشور با تاکید بر اینکه مشکل اقتصادی در کشور ما مسائل اقتصادی است که دشمن روی آن انگشت گذاشته و فشار می آورد، گفت: همه باید به مشکلات اقتصادی فکر کنند و مسائل دیگر حاشیه ای است نباید به اصلی تبدیل شود البته این هم مشکل پیچیده ای است که اگر ساده بود آمریکا و اروپا با آن همه تجربه در آن نمی ماندند، اما خداوند مثل همیشه به داد مردم ایران خواهد رسید.

 

آیت الله جنتی اضافه کرد: هماهنگی مسئولین در رابطه با حل مشکلات لازم است و سران سه قوه نامه به رهبری نوشتند که کار خوبی بود، اما کافی نیست باید در دل هماهنگی میان مسئولین وجود داشته باشد و من عرض می کنم ای سران ما به مردم، نظام و امام زمان(عج) بدهکار هستیم.

 

وی همچنین به مسائل ارزی اشاره کرد و افزود: مسئله ارز همه را کلافه کرده باید روی آن فکر کنند نباید بحث ارز روی ماست و پنیر مردم اثر بگذارد.

” اگر این انتخابات در هر جای دیگر انجام می شد، سر و صدا می کردند چون مشارکت کم شده، 90 درصد واجدین شرایط شرکت نکردند و هزینه های میلیاردی صورت گرفت و در نهایت اوباما برنده شد و راه کج خود را ادامه می دهد، ما هم به وظایف خود عمل خواهیم کرد. “

 

 

خطیب این هفته نماز جمعه تهران عنوان کرد: باید در رابطه با صادرات، واردات و گمرکات کار شود، صرفه جویی ضروری است، هرچه کم مصرف کنیم گرانی هم کم می شود، وقتی وضعیت استثنایی می‌شود باید در هزینه ها نیز استثنا قائل شد.

 

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: دولت یک ریال نباید در این شرایط خرج زاید کند، نشستن ها، برخاستن ها و جشن ها باید بررسی شود که اگر ارزش دارد، برگزار شود، از کارهایی که می توانند نکنند، کم نداریم.

 

وی در رابطه با تحولات سوریه بیان داشت: پررویی و وقاحت به شکلی است که عربستان، قطر، ترکیه، آمریکا، انگلیس و اسرائیل به دشمنان سوریه کمک می کنند که این بی‌شباهت با جنگ تحمیلی ما نیست. می‌گویند 95 درصد از تروریست ها خارج از سوریه هستند و اینها صحنه های دلخراشی ایجاد می کنند.

 

آیت الله جنتی با طرح این سوال که چه کسانی به تروریست های سوریه کمک می کنند، خاطر نشان کرد: این همه شعار مبارزه با تروریست می دهند، آیا اینها تروریست نیستند؟ آیا کسانیکه نامشان را بردم، می توانند ادعا کنند که به تروریست های سوریه کمک نمی کنند؟ قضیه سوریه فقط این است که یک قدرت منطقه ای تسلیم اسرائیل نشده و می خواهند به نفع رژیم صهیونیستی آن را متلاشی کنند.

 

امام جمعه موقت تهران انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا را رسوایی و بی آبرویی توصیف کرد و گفت: اگر این انتخابات در هر جای دیگر انجام می شد، سر و صدا می کردند چون مشارکت کم شده، 90 درصد واجدین شرایط شرکت نکردند و هزینه های میلیاردی صورت گرفت و در نهایت اوباما برنده شد و راه کج خود را ادامه می دهد، ما هم به وظایف خود عمل خواهیم کرد.

 

وی همچنین درگذشت آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد را تسلیت گفت.

 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه نخست امروز نیز به مناسبت های ماه ذیحجه از جمله عید قربان، غدیرخم، روز عرفه، حج و روز مباهله اشاره کرد و گفت: ذیحجه ماهی نورانی است و روز مباهله نیز از روزهای شریف در تاریخ اسلام است.

 

آیت الله جنتی همچنین به بیان احادیث و روایات در خصوص رعایت حال مسلمین پرداخت و افزود: مسلمان کسی است که با زبان نیش نزند و با قلمش حیثیت و آبروی مردم را نریزد و طعنه نزند. چند درصد ما مقید هستیم که با قلم، عمل و زبان دیگران را اذیت نکنیم و آزار نرسانیم. از امام صادق(ع) نیز روایت شده که خداوند می فرماید: کسی که بنده مومن من را اذیت کند با من جنگ دارد و من نیز با او جنگ دارم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا