حجت الاسلام و المسلمین دخیل عباس زارع زاده با انتقاد از عدم تسلط برخی مسوولان به واقعیت‌های جامعه، گفت: اگر دولتمردان در متن جامعه قرار گیرند و این فقر فرهنگی را ببینند که فساد جامعه را تهدید می‌کند، باید رگ غیرت کسانی که دم از زمینه‌سازی برای ظهور حکومت امام زمان‌(عج) می‌زنند، متورم شود که متاسفانه این‌گونه نمی‌شود.

صادقي مهريز : دكتر دخيل عباس زارعزاده مهريزي با تاکید بر اینکه دولت نرده بان را شکسته و می‌خواهد به پشت بام برود، افزود: عبور از نردبان ترقی زمانی صورت می‌گیرد که چارچوب‌ها بر اساس استعداد جامعه محکم و مطمئن باشد تا با خیالی آسوده ضمن عبور از آن، زمینه ظهور انسان کامل فراهم شود.

وی با انتقاد از رفتارهای فرهنگی دولت گفت: نحوه فعالیت فرهنگی دولت تخریب چارچوب‌هایی است که زمینه ساز ظهور است و بنده معتقدم زبان دولت یک چیز می‌گوید، ولی عملشان مخالف آن چیزی است که می‌گویند؛ بر این اساس هرگاه آقایان دم از امام زمان‌(عج) می‌زنند، علما متعجب می‌شوند.

عضو کمیسیون شوراها افزود: زمینه‌سازی برای ظهور با تخریب مبانی و چارچوب‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی منافات دارد و متاسفانه هم اکنون شاهد تقلیل جایگاه فرهنگ و بودجه‌های فرهنگی هستیم.

وی با انتقاد از کاهش بودجه‌های فرهنگی مخصوصاً بودجه نهادهای تبلیغی تصریح کرد: بهترین جایی که می‌شود بودجه‌های فرهنگی را سالم هزینه کرد، حوزه، مساجد و ارگان روحانیت است که متاسفانه در ردیف بودجه‌های فرهنگی این مهم لحاظ نشده؛ آن وقت ادعا می‌کنند که می‌خواهیم مملکت را امام زمانی اداره کنیم. این نماینده مجلس تاکید کرد: آنچه در رفتار بودجه‌نویسی می‌بینیم نادیده گرفتن مبانی فرهنگی و تعطیلی نهادهای متصدی امور فرهنگی است.

حجت‌الاسلام زارع‌زاده افزود: به عنوان یک روحانی، وظیفه دارم اعتراض کنم، زیرا لباس روحانیت، لباس دفاع از آرمان‌ها و زیر ساخت‌های فرهنگی کشور، نظام و دین است و اگر دفاع نکنیم، به نظام ظلم کرده‌ایم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا