یزدفردا: " محمد كاظم رحيمي نژاد " در آيين تجليل از معلمان نمونه استان يزد ، اظهار داشت : بيست و نهمين سال تجليل از مقام شامخ معلم در استان با  بازديد از خانواده شهداي فرهنگي و گلباران مرقد شهدا با نيت الگو گيري از شهدا در مسير تعليم و تربيت آغاز شد و قطعاً هر سال با رويكرد جديد و با هدف ارتقاي جايگاه تعليم و تربيت ، علم و معلمي در جامعه همراه خواهد بود .

وي افزود :  آموزش و پرورش واژگاني هستند كه همه ي آنچه كه ما به دنبال اصلاح و تعالي و تربيت آن هستيم در اين واژه ها ، خلاصه مي شود و بقاء نظام هاي اجتماعي در گرو عملكرد آموزش و پرورش آنها است .

رحيمي نژاد گفت : معلمان بايد به خود افتخار كنند كه در مكتب و ايدئولوژيي قرار دارند كه خالق همه جهان معلم است و منصوب شدن پيامبر به رسالت با كلمه " اقراء " آغاز مي شود و رمز انسان بودن را به دانايي انسان و تربيت او مي داند .

وي افزود : معلمان نيز در چنين مكتبي رشد كرده و بايد در اين مسير نهايت تلاش را داشته باشند تا نمونه الهي و عملي را به جهانيان ارائه كنند .

مدير كل آموزش و پرورش استان يزد تصريح كرد : در سال هاي اخير يك پويايي ،  تحول و سرزندگي در وزارت آموزش و پرورش ايجاد شده كه در رأس اين حركت ، سند تحول بنيادين با رويكرد كاملا اعتقادي مبتني بر آموزه هاي ديني و ولايي و همچنين مكتب تشيع كه در نوع خودش بي نظير است قرار دارد و تاكنون در هيچ يك از كشور هاي اسلامي تدوين سندي را با آموزه هاي ديني نداشتيم كه اين نقطه عطفي در تاريخ آموزش و پرورش كشور است.

رحيمي نژاد از اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش به اجراي نظام 3-3-3-3 در مجموعه آموزش و پرورش و مرحله اول و دوم ابتدايي با دو دوره سه ساله و مرحله اول و دوم متوسطه با دو دوره سه ساله در سال گذشته اشاره كرد و افزود : با 6 ساله شدن مقطع ابتدايي اين حركت آغاز شد و حركت بعدي در مقطع متوسطه در سال تحصيلي 92-93 صورت مي گيرد . وي از اجراي برنامه درس ملي در نظام آموزشي كشور خبر داد و گفت : اين طرح در جهت رفع پراكندگي محتواهاي آموزشي ، جهت مند نبودن محتواهاي آموزشي و عدم اتكاء آنها بر مباني اعتقادي و فرهنگي ما و نداشتن  پايه هاي محكم درخواستگاههاي اجتماعي و فرهنگي كه زندگي و حيات اجتماعي بر اساس آن شكل گرفته است اجرا مي شود .

رحيمي  نژاد افزود : با اجراي طرح برنامه درس ملي ، يك حركت نظام مند در تدوين كتاب هاي درسي و در همه ي پايه هاي تحصيلي آغاز مي شود و اين حركت در ادامه تحقق سند تحول بنيادين قابل توجه است .

وي در حوزه مسايل فرهنگي و تربيتي در آموزش و پرورش به حركت هاي بسيار خوبي چون نگاه قرآني ويژه هم در سطح استان كه دو سال است با شعار تفكر قرآني و جهاد علمي همراه است و هم در سطح كشور در قالب مدارس قرآني برنامه اي ، مدارس قرآني فوق برنامه و نهضت ملي حفظ قران و طرح هاي همگام با قرآن با رويكرد ويژه قرآني در مدارس همراه بوده است اشاره كرد .

رحيمي نژاد گفت: استان يزد علاوه بر اينكه 19 سال پياپي رتبه اول كنكور سراسري را دارد در دروسي كه به عنوان معيار كشوري شناخته مي شوند نيز از بين 720 منطقه آموزشي كشور 7 منطقه آموزشي استان يزد جزء 20 منطقه اول آموزشي كشور مي باشد  .

وي در پايان ابراز اميدواري كرد با اين پويايي و جنبشي كه در آموزش و پرورش آغاز شده شاهد تحقق يافتن انتظارات مقام معظم رهبري در تربيت نيرويي با طراز جمهوري اسلامي باشيم .

 

 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا