محسن رضایی پس از شرکت در نماز جمعه تهران،در میان مردم پرشور و علاقه مند به سمت وزارت کشور حرکت کرد. در تجمع بیش از چند هزار نفری مردم، شعارهای «رضایی معیشت معیشت» و «رضایی اقتصاد اقتصاد» سر داده شد.پرچم هایی متبرک با نام یا اباالفضل(ع) در دست مردم دیده می شد.

 

در چهارمین روز از ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری در وزارت کشور، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در وزارت کشور، نام خود برای به عنوان یکی از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت کرد.

به گزارش تابناک، محسن رضایی که پس از شرکت در نماز جمعه تهران،در میان انبوه جمعیت مردمی که از حرکت وی از نماز جمعه به سمت وزارت کشور خبر دار شده بودند،به محل ثبت نام رفت .

گزارش های خبرنگار ما حاکی است که در خیابان های منتهی به وزارت کشور و از جمله خیابان فاطمی روبروی هتل لاله مردم برای رسیدن رضایی به انتظار ایستاده بودند و به محض رسیدن رضایی به وزارت کشور بر تعداد مردم اضافه می شد.

 
            محسن رضایی در جمع مردم در خیابان وصال، ابتدای مسیر حرکت به سوی وزارت کشور

 مردمی که محسن رضایی را در خیابان فاطمی همراهی می کردند، پرچم هایی در دست داشتند که بر روی این پرچم ها عبارت یا ابالفضل العباس درج شده است.


 در این تجمع چند هزار نفری مردم ،مردم شعارهایی همچون رضایی معییشت،معیشت و  رضایی اقتصاد اقتصاد را سر می دادند.

 محسن رضایی را همراه همسر و فرزندانش دکتر میدوار رضایی همراهی کردند.

 محسن رضایی در مقابل درب غربی وزارت کشور از مردمی که به نشانه حمایت وی را همراهی کرده بودند تشکر و سپاسگزاری کرد.


وی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه اینک که ایران عزیز در نتیجه یک رویارویی نابرابر در برابر شدیدترین تحریم های غرب و برخی سوءتدبیرها و ناکارآمدیهای مدیریتی در دخل دست و پنجه نرم می‌کند برای عبور از این شرایط نیازمند خلق حماسه بزرگ هستیم، گفت: این امر از دل یک آسیب شناسی صادقانه و درک واقع بینانه از کشور برای پیشرفت ایران بزرگ و اسلامی بیرون می‌آید.

 وی ادامه داد: تا کنون در جمهوری اسلامی اقدامات عظیمی و دستاوردهای بزرگ و البته اشتباهات بزرگی صورت گرفته است؛ دستیابی به استقلال و آزادی، دفاع پایدار و بسط نفوذ ایران در خاورمیانه بخشی از موفقیت های انقلاب اسلامی است و البته کم توجهی به جان و مال و آبروی مردم و توجه بیش از حد به سیاست و آماده نساختن جوانان برای اداره جامعه از جمله اموری است که با غفلت واقع شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : زمان آن رسیده که اشتباهات را جبران و موفقیت‌ها را گسترش و تداوم بخشیم؛ معتقدیم با بازگرداندن مردم به صحنه و اداره امور کشور، سالهای آینده سالهای پیروزی ملت ایران و کارآمدی مجدد نظام اسلامی در زندگی، اقتصاد و اخلاق است.  این کاندیدای انتخابات یازدهم به برخی سازوکارها برای افزایش قابلیت‌های جامعه، اشاره کرد و گفت:تولید ثروت و تقویت فرهنگ پشتوانه واقعی سیاست و اقتصاد کشور است ولی امروزه این مسئله با حرکت کند و لاک ‌پشتی روبروست و به هیچ وجه جوابگوی شرایط امروز و آینده نیست؛ ما امروز نیازمند اقدام جهشی در اقتصاد هستیم؛ ما باید اقتصاد ملی را نوسازی کنیم و آن را به تعمیرگاه عقلانیت، تخصص و تجربه ملی و جهانی ببریم و آن را نوسازی‌ شده و کارآمد تقدیم ملت ایران می‌کنم.


 وی با بیان اینکه امروز به دلیل تشدید تحریم و بخصوص سوءمدیریت‌ها شاهد کاهش چشمگیر ارزش پول ملی هستیم، خاطرنشان کرد: ارزش دارایی مردم در کمتر از یکسال به یک سوم کاهش یافته است.من با کمک متخصصان باتجربه با طراحی برنامه علمیاتی در مدت زمان کوتاهی ضمن توقف سقوط ارزش ملی که در حد دفاع از مرزها آن را با ارزش می‌دانیم، در آینده نزدیک ریال را به معتبرترین پولهای دنیا تبدیل می ‌کنیم.  رضایی گفت که کشور نیازمند تجدید نظر اساسی در شیوه مدیریت کشور است.  وی ادامه داد: تمرکز زدایی و شایسته سالاری و برقراری نظم و حسابرسی و تلاش برای ریشه کن کردن فساد و رشوه خواری و رواج فرهنگ عذرخواهی و جبران خسارات ناشی از سوء مدیریت از مهمترین برنامه‌های ما در دولت آینده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اقتصاد تک محصولی، ایران را آسیب پذیر کرده است، اظهار داشت:ما اقتصاد ایران را چند محصولی و مردمی خواهیم کرد و با کمک نسل جوان و تجربه نسل‌های گذشته به نوسازی اقتصاد ملی بپردازیم.  داوطلب انتخابات یازدهم، ورزش و اقتصاد وعلم و اخلاق و ... را سیاست زده شده دانست و با بیان اینکه "من یک رزمنده ام و غبار شلمچه را به 10 سال ریاست‌جمهوری نمی‌دهم"، گفت: از محل راهپیمایی با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به محل ثبت نام آمدم؛ من به دولتمردان غرب هشدار می‌دهم که جریانی افراطی‌تری از القاعده در سوریه در حال شکل‌گیری است که برای کشورهای عربی پیامدهای منفی به همراه دارد.

 رضایی درباره علت حضورش در انتخابات هم گفت: من یک رزمنده‌ام و هر وقت احساس خطر کنم، جانم را فدای ملت ایران می‌کنم؛ من به خاطر تحریم ها و فشارهای سنگین، آمده‌ام که به داد ملت ایران برسم و ملت را از خطر نجات بدهم؛ در چارچوب قانون از ملت ایران دفاع می‌کنم و قانون‌شکنی را نوعی اهانت به ملت ایران می‌دانم.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه طرح‌هایی در رابطه با نظام‌وظیفه داریم که بعد از گرفتن نظر ستاد کل و نظام وظیفه در شورای عالی امنیت ملی آن را بررسی خواهیم کرد، گفت: در صورت تایید این موضوع توسط فرمانده کل قوا، آن را  اجرایی می‌کنیم.  وی قانون‌شکنی در کشور را اساس فتنه‌ها دانست و گفت: بر همین اساس هم به هوادارانم توصیه کردم که به قانون عمل کنند؛ اگر به قانون عمل شود، نه گروه انحرافی به وجود می‌آید و نه فتنه‌ای شکل می‌گیرد امروز قانون نواقصی دارد که فرق بین فعالیت انتخاباتی و تبلیغ را تفکیک نکرده است.

  
رضایی ادامه داد: همیشه در هر انتخابات ریاست‌جمهوری فعالیت انتخاباتی از 6-7 ماه قبل شروع می‌شود که به نظرم این مساله اشکالی ندارد ولی تبلیغات مشکل دارد؛چرا جلوی فعالیت بدون تبلیغات نامزدهای انتخاباتی را گرفته‌اند؟ چرا نمی‌گذارند شور انتخاباتی در کشور شکل بگیرد؟  این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه "با ملت ایران ائتلاف کرده‌ام و به نفع کسی کنار نمی‌روم" به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: فشار اقتصادی در کشور بالاست و به هر شهرستانی رفتم، مشکل اصلی مردم اقتصاد است.

رضایی افزود: بیش از 70 درصد مشکلات اقتصادی کشور مربوط به سوء‌مدیریت،خودزنی و خودتحریمی است.  وی ادامه داد: کالاهای چینی به تولید کشور ضربه زده است؛ اقتصاد کشور بیمار است و نیاز به نسخه دارد.


  دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام بالا رفتن ریسک در سرمایه گذاری و تولید را باعث خارج شدن نقدینگی از ریل اصلی‌اش خواند و تصریح کرد:ما با اطمینان بخشی به تولید و کاهش ریسک سرمایه گذاری و اعطای یارانه سبز به کشاورزان، بازدهی در تولید را بالا می بریم، ریسک تولید را کاهش می‌دهیم و بانک مرکزی را در مدیریت پول، قدرتمند و اختیاراتش را وسیع می‌کنیم که مدیریت پول از وضعیت فعلی خارج شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا