در حالی که حکیم جوادی می گوید خروجی نهایی ائتلاف ۵گانه از میان منوچهر متکی و محمدرضا باهنر انتخاب خواهد شد، اسلامی می گوید در شرایط موجود نظرسنجی نمی تواند معیار خوبی برای گزینش نامزد نهایی باشد.


مسعود حکیم جوادی عضو دبیرخانه ائتلاف 5گانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست صبح چهارشنبه اعضای ائتلاف اکثریت اظهار داشت: در نشست صبح چهارشنبه با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که دو تن از اعضای ائتلاف بیشترین آرا را به خود اختصاص داده‌اند و از این‌رو احتمالاً سه نفر دیگر به رقابت انتخاباتی ادامه ندهند.

حکیم جوادی در ادامه به برگزاری جلسه عصر این ائتلاف با کمیته ویژه جامعه روحانیت اشاره کرد و افزود:‌ در نشست عصر نیز نتیجه جلسه صبح به اطلاع رسید و برهمین اساس کمیته جامعه روحانیت توصیه کرد تا پایان روز جمعه خروجی واحد ائتلاف 5گانه از میان آقایان متکی و باهنر معرفی شده و در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کنند.

عضو دبیرخانه ائتلاف اکثریت در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اعضای ائتلاف پیشنهاد تعیین خروجی نهایی ائتلاف 5گانه را براساس حکمیت مطرح کرد که با توجه به چارچوب توافق شده قبلی مورد تصویب قرار نگرفت.

این در حالی است که مهدی اسلامی عضو دیگر همین دبیرخانه نیز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به سخنان موسی پور که با توجه به نزدیک شدن اعضای ائتلاف 5 گانه در نظرسنجی ها ، یک ملاک جدید برای انتخاب نامزد نهائی ائتلاف اکثریت اصولگرایان مورد نیاز است به خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: این موضوع در دست بررسی است و فصل الخطاب اصولگرایان جامعتین هستند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: در شرایط موجود نظرسنجی نمی تواند معیار خوبی برای گزینش نامزد نهایی باشد و باید در کنار مقبولیت، مشروعیت و صلاحیت نامزدها نیز توسط داورانی که مورد قبول اصولگرایان هستند، مورد قضاوت قرار گیرد.

اسلامی خاطر نشان کرد: حزب موتلفه اسلامی بر اساس رهنمودهای مکرر رهبری معتقد است در شرایط فعلی باید یک متخصص اقتصادی بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند تا شرایط را برای جهش کشور در مسیر پیشرفت فراهم نماید.

به گزارش خبرنگار ما، چهارشنبه شب امیر فارسی نژاد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خبر داد که یحیی آل اسحاق یکی از اعضای ائتلاف 5گانه ثبت نام خواهد کرد و گفت: براساس نظر سنجی انجام شده، دکتر آل اسحاق از لحاظ مقبولیت نسبت به چهار نفر دیگر پیش است و از سوی دیگر آنچه که دغدغه مردم درخصوص مهمترین شاخصه ریاست جمهوری می باشد، موضوع حل مشکلات اقتصادی است که این شاخصه در شخصیت ، تجربه و تخصص آقای دکتر آل اسحاق از دیگر افراد مطرح بارزتر است.

پس از این خبر بود که 2 عضو دبیرخانه ائتلاف 5گانه درباره خروجی نهایی این ائتلاف اظهارات متناقضی را عنوان کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا