یزدفردا "پس از ماهها رایزنی و بررسی شورای شهر یزد شهردار شهر تاریخی یزد را انتخاب کرد.

پس از انتخاب دکتر مدیح به عنوان  اولین انتخاب  شورای اسلامی چهارم شهر یزد و عدم موافقت شورای شهر بیرجند ومنتخب شورای چهارم یزد  برای حضور وی در یزد، همه هجمه ها به شورای شهر آغاز و اگر نبود درایت منتخبین مردم در شورای شهر چهارم قطعا با این هجمه ها اختلاف بین اعضا به صورت  ریشه ای ایجاد  و انتخاب شهردار در یزد غیرممکن و یا به صورت یک جدال بی انتها تا پایان عمر شورای چهارم ،این شورا را همراهی و باعث رکود فعالیت های این شورا از همین ابتدا می شد .

نگاهی گذرا  به تحرکاتی که در کمتر از 15 روز در یزد انجام شد خود خیلی از شبهات مطرح شده در انتخاب دوم شورا را روشن خواهد کرد .

با اعلام انتخاب مدیح به عنوان شهردار منتخب شورای شهر یزد،عظیمی زاده که توسط شورای اسلامی سوم شهر یزد پس از استعفاء مهندس میروکیلی در حالی که کمتر از یکسال به پایان عمر شورای سوم شهر باقی مانده بود به عنوان شهردار انتخاب شده بود  وبا شروع به کار شورای چهارم یزد به دعوت شورای شهر و منتخبین مردم برای ادامه کار تا انتخاب شهردار لبیک گفته بود ودر این مدت نیز با عنوان شهردار یزد به فعالیت پرداخته بود ،رسما استعفاء و فضا برا برای اداره شهرداری توسط دکتر مدیح مهیا نمود.

مدیح هم در اولین مصاحبه رسمی خود اعلام کرد هفته آینده در یزدخواهد بود وکار خود را شروع خواهد کرد  و محمد رضا پیرنیا به عنوان سرپرست شهرداری منصوب شد  و عظیمی زاده نیز رسما آماده فعالیت در محل کار جدید خود شد .

عظیمی نیا در زمان پذیرفتن پس شهرداری یزد با توجه به زمان محدود شورای شهر (کمتر از یکسال) عملا ثابت کرد که جوان است و اهل ریسک وهراسی از روبرو شدن با کارهای محال ندارد وشاهد این ادعا عدم قبول پست معاونت های شهرداری توسط کار آزموده های شهر یزد به دلیل یکساله بودن سمت  و اجبار عظیمی نیا در عدم ورود به انتخاب گزینه های جدید برای سمت های مدیرعاملی سازمانها و همچنین معاونت های شهرداری که بعضا به عنوان نقطه ضعف وی در کارنامه اش مطرح می شود .

به هر حال عظیمی زاده با احترام به رای منتخبین مردم در شورا در اولین فرصت فضا را برای حضور منتخب نمایندگان مردم مهیا کرد و متاسفانه با عدم موافقت و همراهی  شورای شهر بیرجندوهمچنین شهردار این شهر با انتخاب صورت گرفته شورای شهر در معرض هجمه های رسانه ای و مردمی قرار گرفت و به سوژه ای کشوری تبدیل شد .

افراد و گروه های مختلف رایزنی خود را برای معرفی افراد مورد نظر خود به شورا آغاز نموده و هر روز فردی جدید به حلقه نامزدهای معرفی شده اضافه می شد و تلاش ها برای حذف گزینه هایی که به نظر می رسید رقیب گزینه های معرفی شده بودند به صورت موازی شدت می گرفت .

کمتر کسی احتمال می داد که شورای شهر بتواند با اجماع بیش از هفت نفر روی گزینه ای هم رای شود ولی امشب شورای شهر یزد با تشکیل جلسه انتخاب شهردار و بررسی وضعیت کلی مجموعه و شهر و همچنین نامزدهای معرفی شده به شورا  با اجماع 10 نفر از دوازده نفر به مهندس عظیمی زاده رای داد تا ثابت کند که نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر منافع فردی ،حزبی و جناحی خود را در اولویت دوم انتخاب خود قرار داده و تنها به انتخاب فردی با پشتوانه رای اکثریت شورا  اندیشیده اند .

شورای شهر یزد امشب قدرت نمایی خوبی در اجماع بر سر یک انتخاب را به نمایش گذاشت و این امید را به جامعه منتقل کرد که کشمکش های سیاسی و جناحی در این شورا محلی از اعراب ندارد و منافع شهر و مردم حرف اول را خواهد زد و قطعا این نشانه ای خوب از انتخاب بهترین ها توسط مردم دارالعباده دارد و مهر تاییدی است بر شعور بالای سیاسی مردم شهر دارالعلم یزد .

همانگونه که قبلا هم یاد آور شده ایم هیچ شکی وجود نداشت که اعضاء توانمند شورای شهر یزد همگی تنها ملاک انتخابشان منافع شهر و مردم یزد بوده و شاید اتفاق رخ داده در انتخاب اول  خود آغازی بر یک انتخاب منطقی از بین فرهیختگانی که در یزد هم کم نیستند ،شد  و امید واریم   چهار سال آینده با همت شورای شهری که نمایندگان مردم شهر یزد هستند  و شهردار منتخبشان که امید واریم بهترین گزینه از بین بهترین ها باشد  شاهد دگرگونی در ارائه خدمات به مردم و آبادانی شهر  باشیم .

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا