امید حسین مرشدی

امید   حسین مرشدی:همانطور که اکثر اهالی فوتبال و کارشناسان اذعان می کنند، اگر واقع بینانه بنگریم عملکرد تیم کی روش در جام بیستم، آنچنان آش دهان سوزی نبود که به به و چه چه کرد، اما آن بازی منطقی و جسورانه مقابل ستارگان کم فروغ آرژانتین و در مجموع تلاش و حمیت بازیکنان و کادر فنی را همه به نوعی ستایش کردند. انصافاً نباید حقیقت را کتمان کرد که ما برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم پایانی جام ملت های آسیا هم با مشکل مواجه هستیم. این روزها ماندن و رفتن کی روش بحث داغ محافل ورزشی ماست، گرچه پیشکسوتان و کارشناسان نظرات متفاوتی در مورد کار کی روش دارند اما اکثراً معتقدند در این برهه بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی خود اوست.

در برنامه 2014 فردوسی پور که هوش، زکاوت و برنامه سازیش در راه اعتلای فوتبال و جذب مخاطب ستودنی است، اقدامی کرد که با اصول حرفه ای رسانه مطابقت ندارد، البته اولین بار نبود که چنین کاری را از او می دیدیم؛ عملکرد تیم ملی فوتبال در جام جهانی از مردم در قالب نظر سنجی سوال می کند که تا اینجای کار، معمول و پسندیده است؛ اما دو انتقاد بر او وارد است: ابتدا اگر هدف این بود که عملکرد تیم ملی در بوته آزمایش قرار بگیرد به جای گزینه بله و خیر در پاسخ به این سوال که آیا مردم از عملکرد تیم ملی رضایت دارند؟ بهتر بود پرسش و گزینه هایی مطرح می شد که عیار کیفی و کمی را از بییننده سوال می کرد و انتقاد دوم اینکه طبق روال معمول نظر شخصی خود را بیان می کند. او در برنامه پرمخاطب 90 هم، در پایان هرسال عملکرد برنامه اش را بدین سبک و سیاق مورد نظرسنجی قرار می دهد. از این مطلب که بگذریم فردوسی پور و گروه برنامه ساز حرفه ایش در مواقع و برهه های حساس با برنامه سازی خود کمک شایانی به فوتبال این کشور کرده، اما اعمال نظرشخصی برای میلیون ها نفر مخاطب، هم به دور از اخلاق حرفه ای و هم از عدالت به دور است.

او در حالی که سرمربی پرتغالی تیم ملی را به برنامه دعوت کرده، مدام می گوید هرچه خیر و صلاح فوتبال ماست اتفاق بیافتد، اما از هر منظر که نگاه کنید، متوجه می شوید که فردوسی پور و جاودانی، مجریان برنامه، تمایل خود مبنی بر ادامه حضور کی روش را در بوق و کرنا کرده اند. البته لازم به ذکر است که نظرسنجی برترین مربی خارجی تیم ملی در این برنامه، در یک فضای احساسی و با حضور کی روش، به تصمیم گیری مخاطب در انتخاب گزینه مورد نظرش سمت و سو می داد. بسان مجریان برنامه امیدواریم هر چه به خیر و صلاح فوتبال ملی کشورمان است، همان اتفاق بیافتد.

به امید موفقیت فردوسی پور و گروه برنامه سازش در راستای کمک به فوتبال ایران.

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا