محمد علی قاسم زاده بافقی

 

اعتصاب کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق که حدود چهل روز به طول انجامید با دستاوردی به نام توقف واگذاری 5/28 درصد از سهام این شرکت معدنی به فولاد خوزستان پایان یافت.

همان موضوعی که خیلی ها می گفتند نشدنی است اما مردم نشان دادند اگر بخواهند شدنی است.

بر بافق چله ای گذشت:

یک چله پر حرف و حدیث،یک چله پر پیمانه از پی گیری ،یک چله سرشار از امید و آگاهی،یک چله انتظار و حق خواهی .

یک چله شایعه سازی،یک چله تهمت و افترا،یک چله سیاست زدگی ،یک چله قلم فروشی، یک چله پوست انداختن و رنگ باختن.

یک چله در صدر بودن اخبار سنگ آهن در مطبوعات و خبرگزاریهای محلی ،استانی ،گاه کشوری و حتی خارجی.

یک چله حرف معدن در کوی و برزن ،در خانه و کاشانه،در جمع های خصوصی و عمومی و این یعنی اینکه خوب یا بد؛بافق است و معدن و بافق نخواهد ماند بی معدن.

بافق در چهل روز اعتصاب کارگران شرکت سنگ آهن خود دوست و دشمنش را شناخت. دوست و دشمن دلسوزانش را هم؛ و از همه مهمتر خوب شناخت مسؤل دلسوز برای گرفتن حق مردم یا دلسوز برای ماندن بر میز و پست.

بافق برای دومین سال در دهه نود نشان داد ؛گرچه در دهه های قبل مظلوم واقع شده اما این بمیری نه از آن تو بمیری هاست.و به هم استانی هایی که از داشته هایش برای خود برداشته اند و به نوایی رسیده اند نشان داد که آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت.

بافق به همگان نشان داد جوانان امروزش نه از جنس دیروزند که به رعیتی عادت کرده باشند،حقشان را بخورند و زبان به کام گرفته در گوشه ای بنشینند.

بافق نشان داد که جوانانش مطالبه گر شده اند و از آن مهمتر آگاه و بیدار،پراستقامت و با شهامت همان سان که برازنده نام شهرشان است «دارالشجاعه».

بافق در این چله اعتصاب به همگان نشان داد که قدرت مردم از مافیا بیشتر است اگر استقامت را سرلوحه،مردان مرد را سردسته و پی گیری از مرکز را سرمنشاء قرار دهند.

بافق برای دومین بار در یک دهه پیروز شد هرچندیک بار گرم بود و یک بار نرم.

واما،

گرچه اعتصاب پایان یافت ما مردم باید بدانیم؛ پی گیری هیچ گاه پایان نمی پذیرد.

گرچه اعتصاب پایان یافت مسؤلین بدانند؛ تکلیفشان سنگین بود،سنگین تر شد.

گرچه اعتصاب پایان یافت مرکز نشینان بدانند برای دوباره آغازش اشاره ای لازم است پس اشاراتشان را برای توسعه ،پیشرفت ،تحقق وعده ها و کار و کار و کار به سمت بافق نشانه روند نه برای بردن و بردن و بردن.

 

 

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا