معاون بنیاد نخبگان استان یزد، از برگزاری جشنواره اختراعات آب برای اولین بار درکشور، دراستان یزد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان یزد، دکترمحمدرضا عارفی با اشاره به پتانسیل های موجود دراستان در زمینه آب وانرژی خورشیدی گفت: در سالجاری با ارسال طرح و هماهنگی با بنیاد ملی نخبگان کشور، جشنواره اختراعات آب برای اولین بار در کشور دراستان یزد برگزار خواهد شد تا اختراعاتی که در زمینه صرفه جویی در مصرف آب یا کم هزینه شدن  هستند، مورد بررسی قرار گیرند.
دکتر عارفی همچنین گفت: با توجه به فعالیت این بنیاد در خصوص کارگروه گیاهان دارویی و پتانسیل های موجود استان در این زمینه، طرح بازارچه گیاهان دارویی توسط بنیاد نخبگان یزد به استان ارائه شده که امیدواریم به زودی اجرایی شود.
وی یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام این معاونت را تهیه شناسنامه اختراعات و ایده ها به صورت کتابچه در بنیاد نخبگان یزد دانست و افزود: با تهیه این شناسنامه؛ اختراعات صنعتی و اختراعات نیازمند تجاری سازی و سرمایه گذاری تفکیک داده می شوند تا به سهولت در دسترس سرمایه گذاران قرار گیرند.
وی ایجاد شورای مشورتی بنیاد نخبگان یزد متشکل از گروههای مختلف نخبگی و مسئولین سابق بنیاد برای استفاده از نقطه نظرات و بررسی نقاط قوت و ضعف را از دیگر اولویت های این معاونت عنوان کرد.
وی تعامل و همکاری با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی را یکی از دیگر از الزامات بنیاد نخبگان یزد دانست و از انعقاد قرارداد ها وتفاهم نامه ها با دانشگاه های استان و کشور خبر داد.
عارفی، یکی از مهمترین مشکلات نخبگان در استان را نداشتن مسکن عنوان کرد و ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته با شورای شهر یزد و با تعامل و همکاری سازمان ها امیدواریم طرح مسکن نخبگان و فرهیختگان، عملیاتی شود.
عارفی در پایان از تهیه سفرکارت گردشگری ویژه نخبگان یزد با همکاری سازمان میراث فرهنگی استان برای سفر نخبگان در آینده و نیز ارائه خدمات بیشتر بوستان رفاهی تفریحی ورزشی بنیاد به نخبگان و خانواده های آنان خبر داد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا