به گزارش روزنامه بشارت نو،در ابتدای صحبت، لطفا یک بیوگرافی از خودتان ارائه دهید؟

افسانه شهابی پور متولد 1346 در یزد هستم. فارغ التحصیل مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در رشته جغرافیای طبیعی از دانشگاه تهران؛ بعد از فارغ‌التحصیلی در سال 1372 دفتر فنی استانداری یزد مشغول به فعالیت شدم.

پس از آن به مدت 2 سال در استان کهکلوئیه و بویراحمد در حوزه معاونت عمرانی، معاونت برنامه‌ریزی مشغول به کار شدم. همچنین در سمت‌هایی به عنوان کارشناس نمای شهرسازی، محیط‌زیست نیز انجام وظیفه کرده‌ام. بعد از اینکه در حوزه معاونت برنامه‌ریزی استانداری مشغول به کار شدم، پست‌های رئیس گروه امور اقتصاد، رئیس گروه امور آموزش و تشکیلات را به‌عهده داشتم و به مدت شش سال و نیم نیز به‌عنوان معاون مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری عهده‌دار مسئولیت بودم. اخیراً قبل از انتصاب به این سمت جدید، به‌عنوان مشاور معاون هماهنگی امور عمرانی جهت پیگیری در مسائل امور آب استان و مسائل زیست‌محیطی و میراث فرهنگی مشغول به کار بوده‌ام. اخیرا نیزً در پست معاون اداری و مالی فرمانداری یزد مشغول به کار هستم.

فکر می کنید چه انتظاری از شما به عنوان مدیر زن وجود دارد؟

انتظار می‌رود، مطابق با مأموریت‌هایی که برای هر مجموعه تعریف شده به خوبی انجام وظیفه شود. به‌ویژه که یک خانم این پست را گرفته، انتظار می‌‌رود به نحو احسن این مسائل انجام شود تا انشاءا... این رویکرد مناسبی که الان وجود دارد تقویت شود و در جهت ارتقاء سایر بانوان و دوستانی که مسئول و تصمیم گیرنده‌اند، با فراغت بال و اعتماد بیشتری خانم‌ها را در پست‌های دیگر بکارگیری و منصوب کنند.

آیا از نگاه فرماندار تفاوتی میان معاونین فرمانداری وجود دارد ؟

چند روزی بیشتر نیست که در فرمانداری مشغول به‌کارشده‌ام، از ظاهر امر هیچ تفاوتی را در این خصوص نمی‌بینم. به راحتی و طوری که با دیگران کار و رفتار می کنند، با این هم به همان شیوه برخورد می‌شود. این موضوع خیلی کار را راحت‌تر می‌کند که در واقع هیچ تفاوت و تمایزی در این موضوع حس نمی‌شود و برای شخص اینجانب کار به راحتی انجام می‌شود.

تصور می کنید این سمت نمایشی است و یا واقعاً اعتقاد قلبی به نقش و حضور زنان وجود دارد؟

آنچه احساس می‌کنم بحث اعتقاد قلبی است، اصلاً بحث تزئینی بودن یا نمایشی بودن برای دادن مسئولیت در این کار نیست. نمی‌آیند با کار و مشکلات مردم بازی کنند. به‌ویژه که کار در فرمانداری مسئولیت مهمی است. چون که هر اقدامی اینجا انجام شود مستقیماً نتیجه آن را می‌توان در جامعه دید.

به تبع باید که به گونه‌ای رفتار کرد که مناسب مردم باشد و انتظار هست که کارها به خوبی انجام شود و هیچ موقع این مسئله مطرح نبوده و نخواهد بود که موضوع را نمایشی یا تبلیغاتی به آن نگاه کنند،

دقیقاً می‌خواهند کار انجام شود و انتظار است چه خانم ، چه آقا کار را بخوبی انجام دهد. امیدواریم که از این موضوع سربلند بیرون بیائیم.

به نظر شما مهمترین چالشی که شهر یزد با آن مواجه است، چیست؟

مهمترین مسئله‌ای که رسانه‌ای هم شده است، بحث آب است. با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان در شهرستان یزد مستقر است و از طرفی کارخانجات صنعتی زیادی هم در آن مستقر شده ، کم آبی برای کشاورزی و از سوی دیگر بحث خشکسالی و کاهش منابع آب هم داریم، لذا بحران آب جدی است. انتظار می‌رود تک تک افراد به نحو مسئولانه‌ای وارد موضوع شوند و هیچ‌کس این تصور را نداشته باشد که ما عددی نیستیم، در این میدان و در این عرصه هرکسی به سهم خودش مسئول است و باید در جهت صرفه‌جوئی قدم بردارد. بحث آب، بحث مهمی است، دست یاری به مسئولین استان بدهند،صرف بهینه آب شرب، بهداشت، صنعت، کشاورزی و خدمات و ....به هر حال در محورهای مختلف موضوع آب دارد مورد بررسی قرار می‌گیرد، بحث انتقال، بحث صرفه‌جوئی، منابع موجود، استفاده از آب پساب و ... باید کارها به موازات هم انجام شود و نباید نگاهمان صرفاً به کار مسئولین باشد و نعمت‌های خدادای را باید تک تک ما قدر بدانیم.

با توجه به سمت های پیشین شما، با توجه به مدت زمان اندکی که در فرمانداری هستید، آیا تفاوتی را احساس کرده‌اید؟

قاعدتاً تفاوت که است، استانداری بحث‌های ستادی را دارد و فرمانداری بحث‌های عملیاتی را دارد.

هر اقدامی که در فرمانداری انجام می‌شود بازخوردش در جامعه مستقیماً دیده می‌شود و این حساسیت موضوع را نشان می‌دهد، انشاءالله خداوند توفیق دهد که به حد مطلوب در این حوزه کارهای موثر انجام شود.

در رابطه با اینکه اولین معاون زن هستید چه احساسی دارید؟ در این رابطه واکنش همسرتان چه بوده است؟

همسر من نیز کارمند است و با مسائل و کارهای بنده مرتبط است و با توجه به اینکه سه فرزند کوچک دارم، در مجموع حساسیت این پست و کار هم بالا است، روحیه من به شکلی است که کار کردن برای من لذت بخش است و می‌خواهم کاری که انجام می‌دهم، نتیجه مثبتی را برای مخاطبین داشته باشد. این انرژی مضاعفی را می‌طلبد امیدوارم با همین روحیه کار را ادامه بدهم و در این مورد نیز مثل گذشته همراهی همسرم را داشته باشم.

شما چطور بین زندگی کاری و خانوادگی تعادل برقرار می‌کنید؟

با توجه به اینکه 21 سال سابقه خدمت دارم، در گذشته هم این شرایط مشابه  بوده و هم شاغل بوده‌ام و فرزند داشته‌ام، خدا توفیقی داده که بتوانم این شرایط را ادامه دهم، الان هم خیلی شرایط تغییر نکرده، خوشبختانه همسرم در این قضیه همراه من است و به هر حال فکر نمی‌کنم مشکلی ایجاد شود و به روال سابق طی خواهد شد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا