فرماندار یزد:دولت تدبیر و امید توجه خاصی به توسعه متوازن روستاها دارد

گردهمایی شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای بخش مرکزی یزد با حضور فرماندار، امام جمعه بخش مرکزی، مدیر کل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری و جمعی دیگر از مسئولین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد ، محمود شاکری شمسی در این گردهمایی با بیان اینکه در طول تاریخ همه حاکمان و دولتمردان بر مدیریت روستاها تأکید داشته اند اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به روستاها دارد و از این رو با ارائه راهکاری عملیاتی سعی دارد در مسیر توسعه متوازن و همه جانبه روستاها گام بردارد.

فرماندار با اعلام اینکه در سالجاری اعتبارات خوبی برای روستاها در شهرستان یزد در نظر گرفته شده است گفت: خوشبختانه با تلاش بخشدار محترم مسائل و مشکلات اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی،‌عمرانی و ... روستاها احصاء شده که این خود نوید بخش آینده ای روشن برای روستاهای بخش مرکزی است.

وی با اشاره به اینکه رشد و پیشرفت روستاها تنها با اتکاء به درآمدهای دولتی میسر نخواهد بود خاطر نشان کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی باید با هنرمندی زمینه را برای حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری در بخش ها مختلف فراهم کنند.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان تأکید کرد: یکی از اولویتهای مهم دولت یازدهم اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی می باشد.

شاکری شمسی در ادامه با اعلام اینکه بیش از 500 طرح نیمه تمام در سطح شهرستان یزد وجود دارد گفت: در اعتبارات سال 93 تنها طرحهایی در نظر گرفته شده اند که بالای 80 درصد پیشرفت داشته اند.

فرماندار یزد با بیان اینکه در سطح شهرستان و بخشها برنامه ریزی صورت گرفته و اولویتها نیز شناسایی شده اند افزود: یکی از مهمترین وظایف شوراهای اسلامی و دهیاران نیازسنجی ، اولویت بندی و برنامه ریزی در سطح روستاها است.

وی ارتقاء ضریب امنیت در روستاهای  بخش مرکزی را به عنوان یکی از مهمترین اولویتهای فرمانداری ذکر کرد و اظهار داشت: در این خصوص انتظار داریم مردم همگام با عوامل انتظامی در مسیر برخورد با متخلفان و افزایش امنیت نیز تلاش کنند.

محمود شاکری شمسی وجود کانونهای آلایندگی در شهرستان یزد را زیبنده مردم ندانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه در سالیان گذشته با عدم توجه به بحث آمایش سرزمین طرحهایی اجرا شده است که امروز عواقب و معضلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

فرماندار اضافه کرد: سکونتگاه های غیر رسمی ، زمین خواری و ساخت و سازهای غیر مجاز مشکلات دیگر روستاهای بخش مرکزی هستند که با توجه به بازدیدهای انجام شده تمهیداتی لازم در نظر گرفته شده است.

شاکری شمسی همچنین با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه جذب روستائیان به بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خاطر نشان کرد: با توجه به آمارهای ارائه شده شهرستان یزد در جذب روستاییان از جایگاه خوبی در سطح استان برخوردار نیست که امیدواریم با تلاش مضاعف شوراهای اسلامی و دهیاران همه مردم روستا بتوانند مزایای این صندوق بهره مند شوند.

فرماندار در پایان قول داد تا مشکلات روستاهای بخش مرکزی به صورت تخصصی و با حضور مدیران کل مربوطه در آینده ای نزدیک بررسی و مرتفع شود.

شایان ذکر است حجت الاسلام و المسلمین مدرسی امام جمعه بخش مرکزی، عسکرزاده بخشدار مرکزی، مرتضوی مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان  و عشایر استان ، غفوری و رحیمی نمایندگان شوراهای اسلامی بخش مرکزی از دیگر سخنرانان این گردهمایی بودند.







سایت

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا