معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد گفت: بودجه اي دو برابري به مقوله ساماندهي گلزارهاي شهدا در سال 92 نسبت به سال 91 اختصاص يافته است.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "سيد محمد رضا سيد حسيني" روز چهارشنبه 25 تيرماه در جلسه كارگروه ساماندهي گلزار شهدا با اشاره به اختصاص دو برابر بودجه به مقوله ساماندهي گلزارهاي شهدا در سال 92 نسبت به سال 91، اظهار داشت: طبق قرار قبلي بايد ساماندهي تمامي گلزارهاي شهدا تا دو سال آتي به پايان برسد.
وي خواستار ارائه ليستي از پروژه هاي گلزار شهداي نيمه تمام شد تا بودجه لازم در خصوص اتمام آن اختصاص يابد.
سيد حسيني همچنين در رابطه با مسئله واگذاري گلزارهاي شهداي به پايان رسيده به شهرداري ها و دهياري ها نيز گفت: برخي شهرداريها توان مالي لازم در زمينه نگهداري اين اماكن مقدس را در اختيار ندارند بنابراين بايد در اين زمينه برنامه ريزي لازم صورت پذيرد.
مدير كل بنياد شهيد استان يزد نيز در ادامه جلسه با اشاره به وجود 327 گلزار شهدا و سه هزار و 527 شهيد مدفون در آن، خاطر نشان كرد: سه هزار و 293 شهيد با نام، 110 شهيد گمنام و 124 شهيد مفقود الجسد در اين گلزارها آرميده اند.
"ابراهيمي" بيان كرد: شهرستان خاتم با 15 گلزار شهدا كمترين و شهرستان تفت با 80 گلزار شهدا بيشترين تعداد اين اماكن مقدس را در خود جاي داده است.
وي گفت: 148 گلزار شهدا با اجراي طرح هاي متنوع به پايان رسيده، 72 گلزار در دست اقدام است و 107 گلزار نيز هنوز ساخت آن شروع نشده است.
در اين جلسه مسائلي همچون تفاهم نامه و مشاركت در امور ساماندهي گلزار شهدا، عدم دفن اموات در گلزارهاي شهدا و معرفي گلزارهاي شهدا مطرح شد و اعضا پيرامون آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا