عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دامداری و کشاورزی در استان خراسان جنوبی در شرایط اسفناکی قرار دارد، گفت: دولت باید اعتبارات مربوط به خشکسالی استان خراسان جنوبی را پرداخت کند.

محمدعلی عبدالله‌زاده در نشست علنی (یکشنبه 29 تیر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمان حاضر بیش از هر زمان دیگری آماج حملات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است و این شرایط حساس می‌طلبد که همگی ما بیش از هر زمان دیگری شرایط ویژه را درک نمائیم.

نماينده مردم طبس، بشرويه، فردوس و سرايان در مجلس شوراي اسلامي افزود: همکاری، همدلی و تعامل بین قوا که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر بوده و همکاری بین دولت و مجلس براساس فهم مشترک و بر مبنای خدمات رسانی به مردم کشور بسیار اهمیت دارد.

رييس مجمع نمايندگان استان خراسان جنوبي، ادامه داد: هر حرکتی از سوی مجلس و دولت چه در ظاهر و چه در خفا که بوی دشمنی و نفاق دهد موجب خرسندی دشمنان ایران اسلامی است.

وی تصریح کرد: از دولت که امروز زیربنای فعالیت‌های او براساس عقلانیت و تدبیر شکل گرفته و در مهار تورم توفیق خوبی داشته است تشکر می کنم و امیدوارم دولت در حل مشکلات بخش تولید ، اشتغال و خروج از رکود نیز توفیق یابد و آنچه در شرایط اقتصادی فعلی کشور اهمیت دارد تعیین اولویت ها و تلاش در حل مشکلات است.

عبدالله زاده افزود: امروز چه اولویتی بالاتر از حل مشکلات کشاورزی و دامداری است که همگی نسبت به آن آگاه هستیم این قشر امروز در وضعیت اسفناکی قرار د اشته و کشاورزی و دامداری در استان خراسان جنوبی در حال نابودی است و دامداران، دامهای خود را پس از 15 سال ایستادگی و مقاومت در مقابل خشکسالی به فروش رساندند و فریادرسی ندارند. آیا امکان مساعدت برای دولت وجود ندارد آیا می دانید عشایر امروز در چه وضعیتی قرار دارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: دامداران و کشاورزان طبس و فردوس نیز همین وضعیت را دارند از این رو از رئیس جمهور درخواست داریم که دستور دهند سریعاً اعتبارات مربوط به خشکسالی استان خراسان جنوبی که توسط وزارت جهاد کشاورزی تخمین زده شده و توسط وزیر کشور و معاونت نظارت و راهبردی رئیس جمهور ارسال شده پرداخت شود در غیر این صورت مشکلات همچنان باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه مسئله تامین آب در خراسان جنوبی بسیار اهمیت دارد گفت: این استان بدترین شرایط در بین استان های کشور را داشته و از وزیر نیرو درخواست می‌کنیم مشکل تامین آب را حل کند. همچنین از وزیر نیرو به خاطر تیزبینی و درایت در خصوص اینکه نیروگاه حرارتی ذغال سوز طبس که اولین نیروگاه کشور با سوخت ذغال سنگ است باید به بخش خصوصی واگذار شود تشکر می کنیم.

عضو هيئت امناي صندوق توسعه ملي افزود: امروز فضای مدیریت استان خراسان جنوبی فضای کار و تلاش با محوریت توسعه عمران منطقه است و استاندار با تعامل سازنده با نمایندگان و دیگر مدیران در این جهت حرکت می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: از وزیر راه درخواست می کنم نگاه ویژه ای به راههای این استان داشته باشند همچنین تسریع در احداث بیمارستان های فردوس و بشرویه باید مورد اهمیت قرار گیرد. از سویی دیگر از وزیر بهداشت برای ایجاد دانشکده پرستاری در طبس تشکر می کنم.

خانه ملت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا