یزدفردا" جواني که از طريق اينترنت بانک ، حدود 140 ميليون ريال را از حساب يکي از شهروندان برداشت و سكه طلا خريده بود ، در شهرستان "جهرم" استان فارس شناسايي و دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان "جهرم" با اعلام اين خبر گفت: در پي شکايت شهروندي مبني بر اينکه به صورت غير مجاز از حساب بانکي وي حدود 140 ميليون ريال برداشت شده است ، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران پليس "فتا" قرار گرفت.

سرهنگ"يوسف ملك زاده" افزود: با بررسي هاي بعمل آمده مشخص شد که متهم با كارت ملي جعلي به يك كافي نت مراجعه و با استفاده از اطلاعات حساب شاكي اقدام به برداشت غيرمجاز از طريق اينترنت بانك کرده است.

وي با بيان اينكه متهم با تغيير چهره به يك طلافروشي مراجعه و140 ميليون ريال سكه طلا خريداري كرده بود ، افزود : کارشناسان پليس "فتا" با انجام تحقيقات و اقدامات فني و تخصصي، در نهايت موفق به شناسايي متهم شدند.

سرهنگ "ملك زاده" ادامه داد: متهم پس از دستگيري و در مواجهه با مستندات و مدارك پليس ، به جرم خود اعتراف كرد و اعلام داشت، با سوء استفاده از اعتماد و به دست آوردن شماره حساب و رمز دوم كارت عابر بانك شاكي، اقدام به برداشت غير مجاز از حساب بانكي وي كرده است.

اين مقام انتظامي خاطرنشان كرد : متهم پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي و ازآن طريق روانه زندان شد.

فرمانده انتظامي شهرستان"جهرم"در پايان به شهروندان هشدار داد:

*از اعتماد کردن به هر شخصي خود داري نموده و حتي الامکان در صورت تحويل کارت بانكي خود به ديگران ، در اولين فرصت اقدام به تغيير رمزهاي کارت خود نماييد.

*در حفظ و نگهداري از رمزهاي کارت بانکي خود نهايت دقت را داشته باشيد.

*اقدام به فعال کردن سامانه پيامكي بانک خود نموده که در صورت بروز چنين مواردي بلافاصله از تراکنش هاي حساب خود مطلع شده و امکان سوء استفاده بيشتر را به کلاهبرداران ندهيد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا