معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد از ساختمان عاریتی و در حال مرمت انجمن سینمای جوانان بازدید کرد و ساعتی را با سینماگران استان به گفتگو نشست.

محمدعلی طالبی در پاسخ به نامه‌ی جمعی از سینماگران به استاندار که خواستار مساعدت برای پایان خانه به دوشی انجمن شده بودند، از این مجموعه بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات انجمن و جامعه سینمایی استان قرار گرفت.

در این دیدار که با حضور سرپرست انجمن و نمایندگان جامعه سینمایی همراه بود، مشکلات عدیده‌ی ناشی از خانه به دوشی انجمن در سال‌های متمادی، تشریح شد و انتقال انجمن به خانه اصلی خود (ساختمان واقع در کوچه کلانتری11) به عنوان تنها خواسته سینماگران، و بهترین راه برون رفت از معضل فعلی، مورد تاکید نمایندگان جامعه سینمایی استان قرار گرفت.

معاون استاندار نیز با اشاره به قابلیت‌ها و جایگاه سینماگران استان، وضعیت فعلی را به هیچ عنوان در خور شان جامعه سینمایی ندانست و تصریح کرد؛ آن‌گونه که مشاهده می‌شود، قطعا بی‌مهری هایی در حق انجمن سینمای جوان استان صورت گرفته که به یاری خداوند، مجموعه‌ی مدیریت کلان استان با جدیت به دنبال جبران این کم‌لطفی ‌هاست و در این زمینه از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

محمدعلی طالبی افزود؛ تلاش ما بر این است که در گام اول خانه‌ی اصلی انجمن را به سینماگران استان بازگردانیم، اما چنانچه به هر دلیل این امکان میسر نشد، مکانی بهتر و شایسته‌تر را به عنوان خانه‌ی سینماگران در اختیار انجمن قرار خواهیم داد.

طالبی با اشاره به نماهنگ روند اجرایی "هفته فیلم و عکس یزد" که در ابتدای این نشست نمایش داده شده تصریح کرد؛ جریان مواج مشارکت و همدلی در بین سینماگران استان را به عنوان نمونه در این فعالیت اخیر انجمن شاهد بودیم و معتقدیم این جریان پویا و سرزنده می‌بایست بیش از گذشته تقویت و حمایت شود تا همچنان شاهد افتخار آفرینی‌های سینماگران استان در عرصه‌های استانی، ملی و بین‌المللی باشیم. وی مشارکت مستمر هنرمندان و حمایت‌ مدیریت کلان استان را به عنوان دو اهرم اصلی برای تحقق این امر، لازم دانست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد، بروز بخش زیادی از نابه‌سامانی های حوزه فرهنگ و هنر استان را ناشی از غیاب "مدیرکل" در راس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دانست و اظهار امیدواری کرد؛ طی چند روز آینده با معرفی مدیرکل جدید این اداره، به عنوان بازوی توانمند مدیریت اجرایی استان در حوزه فرهنگ و هنر، به مرور شاهد سامان یافتن امور و رفع مشکلات خواهیم بود.

گفتنی‌ست؛ معاون سیاسی امنیتی استاندار پیش از این نیز در پاسخ به نامه سینماگران به استاندار، طی دستور مکتوب (به شماره 21075 و تاریخ 15/04/93) به سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صریحا خواستار عودت ساختمان انجمن از سوی ارشاد شده بود.

لازم به یادآوری‌ست انجمن سینمای جوانان، با رویکرد آموزشی و حمایتی در زمینه تولید فیلم، از بدو تاسیس در سال 1364، فاقد مکان مستقل و ثابت به عنوان دفتر و مرکز آموزشی بوده است.

در سال1380 با تامین اعتبار ویژه از سوی استانداری یزد، یک باب ساختمان واقع در خیابان آیت ا... کاشانی، کوچه کلانتری11، اختصاصا جهت استفاده‌ی "انجمن سینمای جوانان یزد" خریداری شد و در اختیار دفتر یزد (انجمن) قرار گرفت. در طی مراحل ثبتی، سند مالکیت ساختمان مذکور به نام "اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد" ثبت شده و پیرو آن و با همین استدلال، با گذشت زمانی قریب به سه سال، مکان مورد اشاره از انجمن گرفته شد و مورد استفاده اداره کل قرار گرفت.

پس از آن، با تغییرمکان چندباره، سرانجام در سال 1386 با واگذاری چند اتاق در طبقه فوقانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یزد، واقع در خیابان امام خمینی(ره)، روبه‌روی خیابان فرمانداری، ساختمان تاریخی دارایی، انجمن به این مکان منتقل شد و این استقرار تاکنون ادامه دارد.

طی دو سال گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر لزوم تخلیه ساختمان فعلی و واگذاری آن به مالک اصلی‌اش (اداره‌کل امور مالیاتی استان یزد) شنیده می‌شد که این نجوا در تاریخ 27/03/1393 بدون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی مکتوب و رسمی از هیچ مرجعی، رنگ اجرایی به خود گرفت و با استقرار واحدهای مرمتی اداره کل میراث فرهنگی (به دعوت اداره‌کل امور مالیاتی استان) توأم با استقرار انجمن، عملیات عمرانی نیز آغاز شد و تبعات ناخوشایندی را رقم زد.

با گذشت مدتی کوتاه از این ماجرا، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یزد به مجتمع امام علی(ع) در بلوار دانشجو نقل مکان کرد و از آن پس، انجمن سینمای جوان در میان غبار عملیات عمرانی، همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد%

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا