سید محمدرضا مدرس مصدق متولد اول فروردین ماه سال 1344است و 26 سال است در دانشگاه یزد .....

سید محمدرضا مدرس مصدق متولد اول فروردین ماه سال 1344است و 26 سال است در دانشگاه یزد خدمت می کند. به گفته­ ی این کارمند با سابقه­ ی دانشگاه که هم اکنون در سمت معاون مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه فعالیت دارد، ارتقای بهره وری باید در اولویت برنامه های این دانشگاه باشد.

روند تحول دانشگاه

 از اول اسفند ماه سال 1367 در بدو تاسیس دانشگاه یزد با مدرک تحصیلی لیسانس حسابداری به عنوان اولین حسابدار در دانشگاه یزد مشغول به خدمت شدم در سال 1369 به عنوان یک کارمند رسمی فعالیت خود را ادامه دادم تا سال 70 که برای فوق لیسانس مدیریت صنعتی پذیرفته شدم.

در حالی که در سال های اولیه تاسیس دانشگاه تعداد کارمندان محدود بود ولی به تدریج دانشگاه توسعه یافت و ساختمان مرکزی تاسیس شد، سال 1376، در آن زمان معاون مدیر امور مالی بودم، سپس در امور دانشجویی شروع به فعالیت کردم و از سال 1385 در سمت فعلی (معاون مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری) فعالیت خود را آغاز کردم. ضمن اینکه تمام پیشرفت خود را از علاقه به بیشتر دانستن می‌ دانم، همیشه علاقه به پیشرفت داشتم به همین دلیل سعی می کنم اغلب اوقات فراغتم را به مطالعه و یادگیری نرم افزارهای پرکاربرد در محیط اداری و فراگیری بیشتر سپری کنم و این اطلاعات را در اختیار سایر همکاران هم قرار می دهم به طوری که اولین دوره های آموزشی در این خصوص را در دانشگاه برگزار کرده و به کارمندان آموزش داده ام.

ارتقای بهره وری  رمز توسعه و پیشرفت سازمان 

مدرس مصدق بهره وری بالا را انجام کار بدون نقص در کمترین زمان و بالاترین دقت می داند و می گوید: برای تحقق این مهم کارمندان باید با ابزارهای سرعت بخش و نرم افزار های پرکاربرد در محیط اداری بیشتر آشنا شوند.

وی با تاکید براینکه دانشگاه یزد هم اکنون اولویت خود را در ارتقای بهره وری قرار داده است، تصریح می کند: همواره سعی کردم در اتوماسیون اداری از کاغذ کمترین استفاده را داشته باشم و کارمندان را هم به همین موضوع ترغیب کنم.  وی می گوید: برای بالا بردن بهره وری و استفاده کمتر از کاغذ نرم افزارهای زیادی را آموزش دیده ام و همکاران را هم در کار با این نرم افزارها راهنمایی می کنم. وی که در پایه گذاری و ورود اتوماسیون اداری در دانشگاه یزد نقش بسزایی داشته است، می افزاید: در ایجاد این رویکرد و به کارگیری نرم افزارهای اتوماسیون اداری و استفاده کمتر از کاغذ، تاکنون مدیریت های دانشگاه استقبال و همراهی مناسبی نداشته اند به همین دلیل هم موفق نشده ایم تا کنون این موضوع را در دانشگاه نهادینه کنیم به گونه ای که هنوز با وجود برخی برنامه های اتوماسیون اداری، استفاده از کاغذ روند قبلی خود را در سیستم اداری دارد ولی با مدیریت جدید دانشگاه یزد این اقدام با سرعت بیشتری پی گیری خواهد شد.

وی می گوید: در زمانی که هنوز وزارتخانه نرم افزاری را برای اتوماسیون اداری دانشگاه طراحی نکرده بود، اولین کسی بودم که برنامه نرم افزار سلف سرویس را در زمان مسؤولیت خود در امور دانشجویی راه اندازی کردم سپس به دنبال علاقه ای که به برنامه ریزی و مدیریت داشتم در سال 1384 برای احراز این سمت پیشنهاد دادم و موافقت شد. از آن زمان تاکنون اطلاعات علمی و نرم افزاری خود را بیشتر کردم و سعی کردم در حوزه تحول اداری هم از این دانش روز برای بهره وری بیشتر استفاده کنم، همواره بر بهره وری تاکید دارم و بر این باورم که این مهم با استفاده از سیستم  و نرم افزارهای جدید سریعتر محقق می شود.

وی نقطه ضعف موجود در برقراری اتوماسیون اداری را فرهنگ سازی ضعیف و بی اعتمادی به نرم افزار می داند به گونه ای که کارمندان با وجود فراگیری انواع نرم افزارهای اتوماسیون اداری هنوز از کاغذ استفاده می کنند و اعتماد کامل به نرم افزار ندارند هر چند نرم افزارها هم بی عیب و نقص نیستند ولی با تمام کاستی هایی که دارد نباید نفی شود.

چشم انداز تحولات جدید

وی می گوید: ار اینکه در دانشگاه یزد خدمت کرده ام، راضی ام چراکه همیشه در پی آموختن بودم از کار خود خسته نمی شوم.

وی از ایده های جدید در حوزه تحول اداری در دانشگاه یزد می گوید: در این حوزه ایده هایی وجود دارد که برخی اجرایی شده اند ولی برخی هم  به دلیل تغییرات مدیریتی دانشگاه اجرا نشده اند، از سال 1387 کار هزینه یابی و تعیین قیمت تمام شده برای همه واحدها و نهادهای دانشگاه ایده پردازی شد که به صورت استاندارد به زودی اجرایی خواهد شد. همچنین استانداردهایی را برای تحول اداری، بهره وری، اداره آمار و اطلاعات و نظام پیشنهادها و ارزیابی عملکرد خواهیم داشت، همچنین پروژه های جدیدی با اولویت قرار دادن بهره وری تعریف کرده ایم که جلسات هفتگی برای اجرای آن داریم.

وی می افزاید: برای راه اندازی یک تحول اداری در دانشگاه یزد که با موفقیت به انجام برسد نیاز داریم تا کارمندان دانشگاه همکاری کرده، دغدغه مند باشند و راهکار بدهند چراکه مدیریت به تنهایی نمی تواند دانشگاه را به هدف تعیین شده برساند و در صورتی می تواند با سرعت بیشتری به سمت چشم انداز تعیین شده حرکت کند که کارمندان توجه بیشتری به محیط کاری داشته باشند همچنین بهره وری بالا بهترین راه برای رسیدن به هدف تعیین شده است.

 

خبرنگار: زینب زارع

عکس: مهدی دهقان چناری

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا