رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز گفت: نظارت کامل شرعی و بهداشتی بر روند کشتار در کشتارگاه ها یکی از اهداف مورد نظر دامپزشکی می باشد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز گفت: نظارت کامل شرعی و بهداشتی بر روند کشتار در کشتارگاه ها یکی از اهداف مورد نظر دامپزشکی می باشد . در همین راستا در 3 ماهه اول سال جاری تاکنون، تعداد بیش از 21000  لاشه دام سبک وسنگین تحت نظارت شرعی و بهداشتی این شبکه قرار گرفته است.

وی هدف اصلی از این نظارت ها را تامین گوشت سالم و حلال برای مصرف شهروندان دانست و خاطر نشان کرد: در طی این نظارت ها کلیه ی اصول شرعی و همچنین رعایت نکات بهداشتی از قبیل سالم بودن دام ها پیش از ذبح و سلامت لاشه ها پس از کشتار و نیز حمل بهداشتی آن ها به بازار مصرف تحت نظارت قرار می گیرد.

دکتر احسان آقابابایی در خصوص چگونگی تشخیص لاشه مورد بازرسی قرار گرفته توسط مردم توضیح داد: لاشه ای که در کشتارگاه توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی مورد بررسی قرار گرفته و سلامت آن تایید شده باشد ممهور به مهر و دارای لیبل بهداشتی می باشد و با حفظ موازین بهداشتی به وسیله خودروهای دارای مجوز دامپزشکی که مجهز به سردخانه می باشند به مراکز توزیع حمل شده و مورد عرضه قرار          می گیرد.

این مقام مسئول در پایان به خطرات ناشی از کشتار بدون نظارت و غیر اصولی اشاره نمود و تصریح کرد: از شهروندان محترم تقاضا داریم به منظور حفظ سلامت خود و سایر همشهریان از ذبح دام در خارج از کشتارگاه و همچنین خرید لاشه های فاقد مهر و لیبل دامپزشکی اکیدا خودداری نمایند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا