به گزارش ايلنا استاندار یزد گفت: این مصوبه برای تایید نهایی نیاز به مصوبه صحن علنی مجلس دارد و نماینده دولت، از پیشنهاد استانداری دفاع خواهد کرد.بر اساس مصوبه اخیر کمیسیون شوراهای مجلس، شهرستان های یزد-میبد و اشکذر 2 نماینده، اردکان یک نماینده، تفت-خاتم و ابرکوه یک نماینده و مهریز، بافق و بهاباد یک نماینده در مجالس آتی خواهند داشت.

استاندار یزد گفت: الحاق حوزه میبد به یزد و اشکذر، پیشنهاد دولت نبوده است.سید محمد میرمحمدی ظهر امروز در گفتگو با ایلنا با اشاره به مصوبه کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی درخصوص تغییرات حوزه های انتخابیه در مجالس آتی گفت: دولت و استانداری یزد بر اساس وظایف قانونی خود برای 10 شهرستان یزد، 5 حوزه را پیشنهاد داده است.
وی در عین حال افزود: مصوبه کمیسیون شوراهای مجلس منطبق بر پیشنهاد دولت نیست و حوزه «یزد-اشکذر- میبد» از سوی دولت پیشنهاد نشده است.
استاندار یزد گفت: این مصوبه برای تایید نهایی نیاز به مصوبه صحن علنی مجلس دارد و نماینده دولت، از پیشنهاد استانداری دفاع خواهد کرد.

میرمحمدی تاکید کرد: استانداری بر اساس شاخص هایی نظیر جمعیت، فرهنگی، جغرافیایی، اجتماعی، امنیتی، تعاملات مردمی و اقتصادی و...، حوزه یزد و اشکذر و میبد را تفکیکی پیشنهاد داده است.

وی گفت: تصویب و تغییر حوزه های انتخابیه در اختیار مجلس است و پس از تصویب، دولت ملزم به اجرای آن است.

بر اساس مصوبه اخیر کمیسیون شوراهای مجلس، شهرستان های یزد-میبد و اشکذر 2 نماینده، اردکان یک نماینده، تفت-خاتم و ابرکوه یک نماینده و مهریز، بافق و بهاباد یک نماینده در مجالس آتی خواهند داشت.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا