معاون هماهنگي امور عمراني استاندار در جلسه كميسيون ماده 5 شهر يزد با موضوع بررسي طراحي شهري و مناسب سازي عبور و مرور معلولين حد فاصل  خيابان امام خميني (ره) از چهار راه شهدا تا انتهاي خيابان مسجد جامع گفت:طرح هايي كه براي تصويب در اين كميسيون مطرح ميشود بايد قابليت اجرايي شدن را در طراحي شهري و مناسب سازي داشته باشند.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد ؛ جلسه كميسيون ماده 5 شهر يزد صبح سه شنبه 31 تیرماه به رياست سيد رضا سيد حسيني معاون هماهنگي امور عمراني استاندار و با حضور مديران سازمان ميراث فرهنگي ،اداره كل راه و شهرسازي ،شهردار يزد و كارشناسان مربوطه تشكيل شد.
در اپتدای این جلسه مشاور پروژه، بافت تاريخي استان را در چارچوب  پيشنهادات مطرح كرد وگفت: ميدانچه مسجد جامع،محور مسجد جامع،ميدان ساعت و محور خيابان امام خميني (ره) محور اصلي طراحي شهري اين پروژه است .
وي اين محورها را مهمترين مراكز فرهنگي،خدماتي،تاريخي،مذهبي واقتصادي خواند و هدف اين پروژه را افزايش عمر گردشگري در بافت تاريخي يزد،هدفمندي و اولويت گزاري بافت تاريخي،بهره گيري از تمام پتانسيل هاي تاريخي،طراحي خلاقانه و هويت مند در هريك از مسيرهاي گردشگري و تزريق استراتژيك سرمايه خصوصي و جذب هدفمند منابع مالي دولتي دانست.
در پايان معاون هماهنگي امورعمراني استاندار در جمع بندي به كليات طرح اشاره كرد و گفت :طرح ارائه شده بايد قابليت اجرايي شدن را داشته باشد .
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار با اشاره به حجم پراكنده شده طرح، با اجراي كاربري اصلي اين طرح در كميسون ماده 5 شهر يزد موافقت كرد و خواستار بررسي مجدد كليات اين طرح شد.
گفتني است اطلاعات  اين طرح حدود 5 ماه در دفتر طراحي و معماري وزارت راه و شهرسازي ارائه شده ودر نهايت در چار چوب كلي براي شروع كار مشخص شده و در چهار جلسه سيما منظر مطرح شده تا در نهايت در تاريخ3/3/1393 در كميته فني كميسيون ماده 5 شهر يزد تاييد و در شوراي شهر يزد به تصويب رسیده است.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا