ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر" مدیر توزیع برق شهرستان ابرکوه،گفت: باتوجه به اینکه ابرکوه به عنوان قطب بزرگ کشاورزی استان یزد می باشد 70 درصد انرژی برق دراین شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می شود.
ابوالفضل اكرمی در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بیش از 800 حلقه چاه كشاورزی شهرستان ابرکوه به سیستم برق مجهز است و باتوجه به شرایط بحرانی از کشاورزان خواست در استفاده بهینه و کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف تابستان جدی باشند.
وی بابیان اینکه کشاورزان منادیان درست مصرف کننده برق هستند افزود: از آنان خواست چاههای کشاورزی خود را در پیک مصرفی از ساعت 14تا 16عصر خاموش کنند.
وی با اشاره به اینکه هزینه برق مصرفی بخش کشاورزی ارزانترین مصارف دیگر بخشها است افزود: بیشترین مصرف برق دربخش کشاورزی است.
این مسئول تصریح کرد: بهای هرکیلو وات ساعت برق مصرفی دربخش کشاورزی 500تومان است اما دولت بخاطر حمایت از کشاورزان هر کیلو وات ساعت را 13 تومان می فروشد لذا باید بخاطر عبور از شرایط بحرانی از این نعمت الهی درست استفاده کنیم .
مدیر توزیع برق شهرستان ابركوه گفت: مشتركین برق 13میلیارد و 8000میلیون ریال بابت برق مصرفی بدهكارند که این میزان بدهی بیشتر مربوط به بخش کشاورزی  ، واحدهای اداری و تجاری است که درصورت پرداخت بموقع ومعوقه ها این اداره می تواند به توسعه صنعت برق این شهرستان تسریع بخشد. وی گفت : صنعت برق شهرستان ابرکوه از سه پست فوق توزیع تغذیه می شود و این توسعه پایداری است برای سرمایه گذاری درصنعت برق که باید در سرمایه گذاری برق دراین شهرستان همسو کشاورزی باشد .اکرمی خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد مشترکین برق این شهرستان 23هزارو800 مشترک می باشند.  شهر ابرکوه در 140 کیلومتری غرب یزد واقع شده است.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا