حق الارض در زمین های تملک شده قانونی است ولی دستگاههای اجرایآن را نمی پردازند.

یزدفردا "در نشست اعضاء شورای اسلامی شهریزد با حجت الاسلام طالبی رییس سازمان بازرسی کل استان مطالبی از سوی اعضاء شورای شهر و رییس کل بازرسی استان مطرح شد.

تفاهم و دوستی بسیار خوبی بین اعضای شورا وجود دارد

مهندس مرتضی شایق رییس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: خوشبختانه تفاهم و دوستی بسیار خوبی بین اعضای شورا وجود دارد که باعث محقق شدن بودجه 220 میلیارد تومانی شهر و پیشرفت خوب پروژه ها گردیده است

بحث شرع ،قانون و عرف همواره در کارها لحاظ شده

 مرتضی شایق افزود: بحث شرع ،قانون و عرف همواره در کارها لحاظ شده و اعضای شورای شهر در تصمیمات خود وسواس زیادی دارند و حق و حقوقات مردم را پیگیری می کنند.

  نهادها و ادارت قانون را رعایت نمی کنند

رییس شورای شهر یزد افزود:حق الارض در زمین های تملک شده  قانونی است که تاکنون دستگاه های اجرایی آن را نپرداختند .

وی ادامه داد: متاسفانه در کارهای اجرایی با نهادها و ادارتی مواجه هستیم که قانون را رعایت نمی کنند مثلا بلوارهایی که در شهر توسط شهرداری زمین های آن خریداری شده و ایجاد می گردد باید توسط دستگاه های خدمات رسان همچون گاز و آب و برق و مخابرات هزینه آن پرداخت شود که تاکنون این گونه نشده است.

شایق افزود: اغلب سازمان های دولتی حق و حقوق شهرداری که حق و حقوق مردم است را نمی پردازند و بانکها و موسسات مالی و اعتباری نیز عوارض پارکینگ و تابلو را نمی پردازند و با ید با حالت قهریه وصول شود که در شان هیچ کس نیست .

مالکیت استخر باغ ملی که متعلق به شهرداری یزد است

همچنین مالکیت استخر باغ ملی که متعلق به شهرداری یزد است با اختلاف مواجه شده که در صورت ساماندهی این فضا باعث استفاده بهینه مردم از محوطه پارک خواهد شد.

 پس از 17 سال نتوانستیم سند کارگاه های مزاحم شهری را بگیریم

رییس شورای شهر یزد ادامه داد:  در مورد محدوده شهر یزد نیز زمین های پشت زندان مرکزی که کارگاه های مزاحم شهری به آنجا منتقل شده بالای 17 سال است که نتوانسته ایم سند آن را بگیریم و هر چند اخیرا توسط شهردار و شوراری شهر از معاون وزیر دستور صریح گرفتیم اما با زهم در این مورد اقدامی نشده است.

 در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد جدی صورت نمی گیرد

عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز متاسفانه برخورد جدی صورت نمی گیرد و بویژه دستگاه های خدمات رسان مثل آب و برق نباید به آنها خدمات دهند تا مجبور شوند از مسیر قانونی اقدام کنند

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا