دکتر نجیب الله محمدی اظهار داشت: صنعت مرغداری و تولید گوشت طیور یکی از مشاغل پررونق در استان یزد به خصوص شهرستان تفت      می باشد که زمینه اشتغال و درآمد زایی را برای افراد بسیار فراهم آورده است.

دکتر نجیب الله محمدی اظهار داشت: صنعت مرغداری و تولید گوشت طیور یکی از مشاغل پررونق در استان یزد به خصوص شهرستان تفت      می باشد که زمینه اشتغال و درآمد زایی را برای افراد بسیار فراهم آورده است. به طور قطع پیشرفت روزافزون این صنعت، مورد نظر و تمایل      دست اندرکاران و شاغلین این بخش می باشد. اما باید توجه داشت رشد هرچه بیشتر صنعت پروررش طیور تنها با نظارت های بهداشتی دامپزشکی و همکاری تنگاتنگ صاحبان این مشاغل امکان پذیراست.

وی بیان داشت: شهرستان تفت با دارا بودن بیش از 184 واحد مرغداری فعال با ظرفیت 9 میلیون قطعه مرغ گوشتی در سال و 60 هزار قطعه مرغ تخم گذار دارای بیشترین تعداد مرغداری در سطح استان بوده و حضور فعال و نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی از مراحل آغازین تا رسیدن به خط کشتار ضامن حفظ سرمایه طیور استان و تامین کیفیت محصولات تولیدی در این صنعت است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تفت تصریح کرد: رعایت دقیق نکات بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی در مرغداری سبب افزایش تولید و کاهش تلفات می شود. از جمله مهمترین این نکات واکسیناسیون به موقع، معاینات دوره ای منظم، شستشو و ضدعفونی مداوم سالن های مرغداری و تجهیزات، جلوگیری از ورود افراد متفرقه به مرغداری ها، گزارش هر نوع بیماری و یا تلفات به شبکه های دامپزشکی و معدوم سازی صحیح      لاشه ها می باشد.

وی کنترل ورود و خروج پرندگان و جوندگان موذی به داخل محوطه های مرغداری از جمله سالن ها و انبار دان، ساخت حوضچه ضدعفونی در ابتدای ورودی مرغداری ها به منظور ضدعفونی خودروها و نیز داشتن لباس کار و کفش مخصوص و مجزا برای ورود به سالن مرغداری را از دیگر راهکارهای جلوگیری از سرایت و شیوع بیماری ها در میان طیور دانست و تصریح کرد: بدون توجه به نکات فنی و بهداشتی، ریسک بروز       بیماری های فراگیر و تلفات گسترده و آسیب های اقتصادی ناشی از آن بسیار بالا می رود و مهمتر از آن سلامت افراد جامعه به خطر می افتد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا