تیم YRA رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در مسابقات بین المللی روبوکاپ ۲۰۱۴ برزیل موفق به کسب مقام قهرمانی در لیگ امداد گر واقعی بخش رقابت فنی –جابه جایی اجسام شد ، همچنین در بخش رقابت فنی بهترین ربات پرنده به مقام اولی دست پیدا کرد .

 مسابقات جهانی ربوکاپ که از 28 تیر تا 2 مرداد سال جاری به میزبانی برزیل و در شهر ژوآپسائو برگزار شد، تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با حضور تیم‌های داخلی و خارجی پس از شکست تیم‌های صاحب نام دنیا مانند آلمان ، چین ، مکزیک ، یونان ، تایلند و ... پس از راه‌یابی به مرحله نیمه نهایی توانست در مسابقات جهانی رباتیک برزیل 2014  مقام قهرمانی را  کسب کند .

 

دکتر میر فخرالدینی رئیس واحد یزد در این رابطه به آنا گفت : تیم yra دانشگاه آزاد اسلامی یزد همچون دوره‌های پیش برای کشور افتخارآفرینی کرد و توانست در لیگ امدادگر واقعی بخش رقابت فنی –جابه جایی اجسام ،این تیم مقام قهرمانی را از آن خود کند و در بخش رقابت فنی بهترین ربات پرنده به مقام اول دست پیدا کرد .

وی افزود : در این لیگ دانشگاه آزاد اسلامی یزد بحمد ا.. توانست با تلاش‌های زیاد به جایگاه مناسبی دست پیدا کند و با کسب مقام‌های ارزشمند ، ایران را به عنوان کشوری قدرتمند معرفی کند .

میر فخرالدینی ادامه داد: شرکت در مسابقات بزرگ جهانی باعث تبادل آخرین دست‌آوردهای علمی میان شرکت کنندگان می‌شود و مسابقات جهانی ربوکاپ فرصت مناسبی برای ارائه توانمندی پژوهشگران ایران است .

وی با یادآوری سطح بالای مسابقات در این دوره گفت: وجود تیم‌هایی از دانشگاه‌های معتبر دنیا مثل آمریکا ، انگلستان ، چین و ... که در این مسابقات شرکت داشتند ، نشان‌دهنده سطح کیفی این مسابقات بود .

رئیس واحد یزد خاطر نشان کرد : تیم رباتیک واحد یزد تاکنون توانسته است در سالهای گذشته نیز در زمینه ربات امدادگر ، مین یاب دستی ، ربات های پرنده ، واقعیت ترکیبی ،فوتبالیست ها و... در مسابقات متعدد داخلی و خارجی شرکت و موفقیت هایی را کسب کند .

 اعضای تیم رباتیک واحد یزد، متشکل از آقایان هادی صادق پور، سید امیر حسین مشتا قیون ، میلاد محمدی ، سید علی محمد منصوری ،آرشام بلیوانی ، محمد حسین کریمی با سرپرستی دکتر ابوالفضل زارع شاه آبادی در این دوره از مسابقات شرکت داشتند .

لازم به ذکر است تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد توانست برای اولین بار با جذب اسپانسر بخشی از بودجه خود را تامین نماید .

 

 

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا