به منظور مطالعه و ایجاد مرکز مدیریت پژوهش مطالعات کاربردی انرژی خورشیدی ایران در استان یزد و برای ایجاد گروه پژوهشی انرژی، تفاهم نامه‌ی همکاری بین شرکت برق منطقه ای و دانشگاه یزد امضاء شد .

.

بر اساس این تفاهم نامه که در 4 ماده و در آخرین روز تیرماه 93 بین دانشگاه یزد به نمایندگی ریاست دانشگاه محمد صالح اولیاء و مدیر عامل شرکت برق منطقه ای یزد به نمایندگی محمد حسن صباغزادگان امضا و مبادله شد؛ دو طرف بر تقویت گروه پژوهش انرژی و ضرورت انجام طرح های مرتبط با انرژی های تجدید پذیر تاکید و راهکارهای لازم را ارائه کردند .

در جلسه‌ی تبادل این تفاهم نامه، دکتر اولیاء ضمن اشاره به سوابق خوب همکاری بین دانشگاه یزد و شرکت برق منطقه ای استان، این شرکت را یک سازمان موفق و پیشرو و دارای نیروهای متخصص و کارآمد دانست و افزود: ضروری است تا مباحث مرتبط با حوزه‌ي انرژی و محیط زیست با یکدیگر دیده شود و حاصل عقد این تفاهم نامه‌ي همکاری را، به کارگیری همزمان علم و تجربه بیان کرد.

مهندس صباغزادگان نیز ضمن بیان اینکه شبکه‌ي برق استان یکی از پایدارترین شبکه های برق کشور است؛ روند رو به رشد مصرف انرژی در کشور را نسبت به ديگر کشورها سریع تر دانست و وجود صنایع انرژی بر در بخش تولید در استان را مهم ترین دلیل این رشد فزاینده عنوان کرد که ضرورت همکاری بیشتر بین بخش صنعت و دانشگاه را یادآور می شود .

وی هدف از این تفاهم نامه را بهره گیری از پتانسیل های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه و شرکت برق- گسترش تحقیقات بنیادی، کاربردی و توسعه ای به منظور ارتقای صنعت برق از طریق توسعه ی انرژی های تجدیدپذیر- ارائه‌ی خدمات مهندسی، مشاوره ای و پژوهشی به صنعت تولید انرژی- همکاری علمی با مراکز تحقیقاتی و آموزشی داخلی و خارجی- تربیت نیروی انسانی پژوهشگر و تسهیل دسترسی پژوهشگران به تجهیزات و طرح های پژوهشی، همچنين تقویت زیرساخت های علمی بیان کرد .

پيش از مبادله تفاهم‌نامه دربارة سوابق همکاري‌‌هاي صنعت برق و دانشگاه يزد، شيوه‌‌هاي کاهش فاصله‌صنعت و دانشگاه، چالش‌ها و فرصت‌‌هاي پژوهش، اولويت‌هاي پژوهشي مرتبط با بهينه‌سازي سمت مصرف، چالش‌‌هاي نحوه‌ي ‌مصرف انرژي‌ و صنايع انرژي‌بر استان، بحث و تبادل نظر گرديد.

شايان ذكر است: گروه پژوهشي انرژي‌، يکي از چهار گروه پژوهشيِ پژوهشکده انرژي‌و محيط زيست دانشگاه يزد است‌و قرار است‌در کنار گروه‌‌هاي پژوهشي کيفيت توان، فوتونيک، و محيط زيست فعاليت‌نمايد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا