به گزارش روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري یزد : ، جلسه تودیع و معارفه   مسئول پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی میبد با حضور مدیر کل میراث فرهنگی و فرماندار و  مدیر کل امور پایگاههای کشور و مدیر باغهای جهانی  و مسئولین  این شهرستان  در فرمانداری میبد برگزار شد .

در این دیدار مدیر کل میراث فرهنگی ضمن تشکر و قدر دانی از زحمات مهندس نیکزاد گفت : عشق و علاقه به کارهای میراث  فرهنگی در وجود مهندس نیکزاد بود  که همین علت باعث  شد که این پایگاه همچنان فعال بماند و همواره از تجربیات مهندس نیکزاد در خصوص بافت قدیم میبد استفاده خواهیم کرد.

مهندس شرافت  در ادامه افزود : بافت قدیم میبد عناصر زیادی و ارزشمندی در خود دارد که نیاز به معرفی و پژوهش دارد که روشهای مطالعه در میبد نیز یکی از روشهای خاص در زمینه معماری میباشد  و از مسئول جدید انتظار دارم د راین زمینه نهایت تلاش و کوشش خود بکار بندد .

وی در ادامه گفت : ميبد يكي‌ از نمونه‌هاي‌ نادر شهرهاي‌ باستاني‌ ايران‌ به‌ شمار مي‌رود، هر چند كه‌ بافت‌ سنتي‌ آن‌ گزندهاي‌ فراواني‌ ديده‌ است‌ ولي‌ هنوز بسياري‌ از پديده‌ها و عناصرشهري‌ قديم‌ آن‌ مانند راههاي‌ باستاني‌، كهن‌دژ و بازمانده‌هاي‌ كهن‌ شهري‌ محفوظ‌ مانده‌ است‌. كهن‌ترين‌ سند به‌جا مانده‌ تاريخي‌ شهرسازي‌ سرزمين‌ يزد مجموعه‌ بناهاي‌ قديمي‌ "نارين‌ قلعه‌" ميبد است‌.

 در ادامه این جلسه فرماندار میبد گفت : میبد دارای ظرفیتهای زیادی برای بحث پژوهش است و امید است که پایگاه پژوهشی در این زمینه سعی و تلاش لازم انجام دهد و این فرمانداری همکاری لازم خواهد کرد.

لازم بذکر است : مهندس ساشا ریاحی  به عنوان مسئول جدید پایگاه میبد منصوب شد و از زحمات چندین ساله مهندس نیکزاد تقدیر و تشکر بعمل آمد .

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا