دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات طبس گفت: معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به‌عنوان تنها منبع درآمدی این شهرستان محسوب می‌شود و واگذاری عجولانه و بی‌برنامه آن از سوی دولت، تیشه به ریشه اشتغال جوانان شهرستان طبس خواهد زد.

طبس"قلی زاده ثالث:  غلامرضا محمدی در واکنش به واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پرورده طبس به بخش خصوصی، این اقدام دولت را غیرکار‌شناسانه دانست و اظهار داشت: با واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به بخش خصوصی، آینده شغلی بیش از ۲ هزار شاغل و کارگر این معادن به خطر می‌افتد.

وی تصریح کرد: با واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس قطعاً امنیت شغلی کارگران این شرکت از بین رفته و به‌طور حتم پس از گذشت ۵ سال مدت تضمین در قرارداد، نیروی شاغل در این معادن حداقل به یک‌سوم کاهش می‌یابد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات طبس با اشاره به نگرانی کارگران شرکت زغالسنگ پروده طبس نسبت به خصوصی‌سازی این واحد معدنی، تصریح کرد: براساس قانون اساسی، معادن مادر قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست و مسئولان استانی باید مانع واگذاری این معادن به بخش خصوصی شوند.

وی یادآور شد: با توجه به وضعیت نامطلوب منابع آبی و گرمای طاقت‌فرسای هوا در طبس معمولاً سرمایه‌گذاران حاضر به سرمایه‌گذاری در این شهرستان دورافتاده نیستند و در واقع معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به‌عنوان تنها منبع درآمدی این شهرستان محسوب می‌شود و واگذاری عجولانه و بی‌برنامه آن از سوی دولت، تیشه به ریشه اشتغال جوانان این شهرستان خواهد زد.

محمدی خاطرنشان کرد: کارگران شرکت زغالسنگ پروده طبس در مراجعات متعدد به خانه کارگر تشکیلات طبس از واگذاری معادن این شرکت به بخش خصوصی ابراز نگرانی کرده و خواستار پیگیری برای لغو آن شده‌اند.

وی تصریح کرد: بهتر است دولت محترم به‌جای واگذاری شرکت زغالسنگ پروده طبس به بخش خصوصی، به مشکلات فعلی کارگران این واحد بزرگ معدنی رسیدگی کند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 


سایت خبری یزد فردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا