اهلیت پیشگامان کویر یزد برای خرید 22 میلیارد و 936 میلیون سهم مخابرات تایید شد

یزدفردا :دکتر حیدری کرد زنگنه با اشاره به جلسه صبح امروز کارگروه راهبری واگذاری سهام شرکت مخابرات از دو کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین و پیشگامان کویر یزد به عنوان متقاضیان خرید سهام مخابرات نام برد.

دکتر حیدری کرد زنگنه، معاون وزیر اقتصاد و رئیس هیات عامل سازمان خصوصی سازی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی این سازمان با اشاره به برگزاری جلسه دوشنبه کارگروه راهبری واگذاری سهام شرکت مخابرات افزود: براساس مصوبه هیات واگذاری مقرر گردید بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات ، طی دو مرحله واگذار شود که در مرحله اول توان مالی و فنی خریداران مورد بررسی قرار گرفته و در مرحله دوم متقاضیانی که صلاحیت آنها به تأیید رسیده در بورس به رقابت بپردازند.

 رئیس هیات عامل سازمان خصوصی سازی گفت: صبح امروز جلسه کارگروه راهبری واگذاری سهام شرکت مخابرات با حضور کلیه اعضاء کمیته اهلیت این شرکت تشکیل شد و پس از بررسی چند ساعته اهلیت مالی و فنی دو کنسرسیوم متقاضی مورد بررسی واقع و صلاحیت آنها به تصویب رسید و قرار شد کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین و کنسرسیوم پیشگامان کویر یزد برای خرید بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات در بورس به رقابت بپردازند.

کردزنگنه در خصوص ترکیب سهامداران کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین افزود: شرکت توسعه اعتماد، شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران و شرکت شهریار مهستان شرکتهایی هستند که بدنه اصلی این کنسرسیوم را تشکیل می دهند و هر یک از این شرکتها نیز از شرکتهای زیر مجموعه مهم و سهامداران جزء تشکیل شده اند.

سخنگوی کار گروه راهبری واگذاری سهام مخابرات همچنین از 12 شرکت تعاونی و 3 شرکت سرمایه گذاری به عنوان بدنه اصلی کنسرسیوم پیشگامان کویر یزد نام برد.

وی در ادامه یادآور شد: در جلسه امروز مواردی همچون نام شرکت خریدار، موضوع فعالیت، سرمایه ثبت شده، محل و تاریخ ثبت، آخرین ترازنامه و صورتحساب سود و زیان، ترکیب سهامداران همراه میزان درصد سهام اعضاء هیات مدیره به همراه سوابق خدمتی آنان و میزان سرمایه گذاری شرکت در دیگر شرکتها یا پروژه ها جهت بررسی اهلیت و صلاحیت مالی و فنی متقاضیان مورد بررسی قرار گرفت.

 کرد زنگنه اذعان داشت : با اتمام بررسی صلاحیت متقاضیان خرید سهام مخابرات و اعلان سازمان خصوصی سازی، واگذاری 22 میلیارد و 936 میلیون سهم در سایت شرکت بورس آگهی خواهد شد که طبق مقررات بورس یک هفته پس از درج آگهی، بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات عرضه خواهد شد که با این حساب خریدران سهام این شرکت در روز چهارشنبه هفته آینده در بورس به رقابت خواهند پرداخت.

 رئیس هیات عامل سازمان خصوصی سازی تاثیر سهام شرکت مخابرات در معاملات و شاخص بورس را مثبت ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد که این معامله با موفقیت انجام شود.

 وی در پایان آینده شرکت مخابرات را بسیار خوب عنوان کرد و افزود: با انجام این واگذاری شرکت مخابرات به سمت تکنولوژی های جدید و روز دنیا حرکت خواهد کرد و جدای از هر نوع قید و بند قوانین مربوط به شرکتهای دولتی می تواند در یک بازار رقابتی موجب تحولات شگرف برای صنعت مخابرات کشور و نیز خدمت رسانی مفید برای مردم گردد. یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا