انعکاس مطبوعات استان دریزدفردا :نیم نگاهی تیترهای سیصدو هشتادمین شماره روزنامه خاتم یزد


یزدفردا "تقوایی : سیصدو هشتادمین (380) شماره جریده محلی «روزنامه خاتم یزد» روز چهارشنبه 18 شهریورماه (18/06/1388 ) و روی کیوسک مطبوعات در استان یزد قرار گرفت.

صفحه اول روزنامه خاتم یزد
رورنامه خاتم یزد در این شماره حال و هوای رمضان و شب های مبارک قدر را به خود گرفته بود که در صفحه اول در در ستون «پنجره»، با درج مطلبی تحت عنوان «بی علی(ع) دنیا ندارد اعتبار»، خوانندگان را با حال و هوای شب ضربت امام اول شیعیان حضرت علی(ع) همراه نموده است.
خاتم یزد در این شماره هم گزارشی از ناوگان اتوبوسرانی یزد درج نموده است که تیتری تحت عنوان «ناوگان اتوبوسرانی شهری یزد، جوانترین ناوگان در کشور است» ، گزارشی پیگرانه را دنبال نموده است.
در این گفتار نویسندگان خاتم یزد، در ادامه گزارشی تحت عنوان «ناوگان اتوبوسرانی یزد، فرسوده، ناکارآمد و پردردسر» که شماره 376 چاپ شده بود، به ادامه بررسی و کنکاش تحلیلی خود، پیرامون مشکلات اتوبوسرانی شهری در دارالعباده یزد پرداخته اند.
در ابتدا گزارش، نویسندگان به مشکلات پیش روی مردم در سیستم اتوبوسرانی شهری اشاره نموده اند و در مقابل برای آگاهی از نظر کارشناسی مسوولین و مقامات شهری به سراغ محمدجواد کریمی، مدیرعامل محترم سازمان اتوبوسرانی یزد و حومه رفته اند و مصاحبه ای را با وی ترتیب داده اند.
کریمی آماری دقیقی از وضعیت بخش خصوصی و دولتی، میانگین عمر ناوگان، تعداد خطوط و رانندگان ارایه داده است و به جوابگویی تمام انتقادات وارده پرداخته است و در پاسخ به فرسودگی اتوبوسها گفته است: «ناوگان اتوبوسرانی یزد جوانترین ناوگان کشور است».
وی در ادامه به تشریح پیاده سازی سامانه هوشمند اتوبوسرانی و طرحهایی نظیر بلیط الکترونیکی، اطلاع رسانی مسافرین از ورود و خروج اتوبوس خط واحد از طریق ارسال اس ام اس درهر ایستگاه ؛ کارت بلیط، مدیریت حمل و نقل هوشمند اتوبوسها بر بستر جی پی اس و ایستگاه هوشمند ودیگر طرحها پرداخته که قرار است طی 15 روز آینده راه اندازی گردد.
خاتم یزد در تیتر دو این شماره خود، با عنوان «پیشگامان کویر یزد مالک شرکت مخابرات ایران می شود»«عرض اندام یزدیها در بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران به ارزش 8/7 هزاردلاری» به موفقیت گروه پیشگامان کویر یزد در اخذ اجازه ورود به بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران؛ برای خرید سهام پنجاه درصد بعلاوه یک شرکت مخابرات ایران پرداخته است.
«روزنامه خاتم یزد» به نقل از منابع موثق خبر می دهدکه طی معامله ای در 25 شهریور یزدیها به رقابت بر سر تصاحب شرکت مخابرات ایران می پردازند و در صورت موفقیت پیشگامان کویر یزد، می تواند صاحب نصف بعلاوه یک مخابرات کل کشور شود.

صفحه دوم، سرخط و اخبار حوادث خاتم یزد:
اخباری با تیتر های «جدایی زوج میانسال پس از اعلام نتایج کنکور فرزندانشان»، « دکتر قلابی از 13 دختر خواستگاری کرد»، « زندگی با 4600 عقرب»، «با مطالبه مهریه، زنی شوهرش را بی خانمان کرد» در ستون پرخواننده «حوادث» در صفحه دوم درج شده است.
در این صفحه خوانندگان ستون «سرخط» از تیترهای داغ و مهم اخبار استان دارالعباده یزد از چهارشنبه تا چهارشنبه (از چاپ قبلی) مطلع می شوند .
صفحه سوم ورزشی خاتم یزد:
صفحه سوم ورزشی خاتم یزد هم خوانندگان خودرا دارد در این صفحه اینبار خوانندگان از «آخرین وضعیت تیم تربیت یزد از زبان مدیر عامل و سرپرست تیم » آشنا می شوند.
در ادامه خبرهایی با تیترهایی نظیر«ورزش رزمی بانوان در یک نگاه» ، «رییس هیات بولینگ و کیواسپورت در استان یزد» ، « بیلیارد یکی از ورزشهای فکری و آرام بخش می باشد» ، «نفرسوم بوکس کشور مورد تجلیل قرار گرفت» ، «سادات ابزار فاتح رقابت های هندبال ساحلی » ، « عملکرد شش ماهه هیات نجات غریق استان یزد» درج شده است.
قسمت دوم مقاله «حذف چربیهای اضافی شکم با ورزش های هوازی» و در ستون «خبرهای کوتاه ورزشی» نیز خبرهای کوتاه اما جذاب و خواندنی پیش روی علاقمندان و دست اندرکاران ورزش استان یزد است.

صفحه چهارم ، علمی، فرهنگی، هنری خاتم یزد:
مهمترین خبر فرهنگی این شماره به راه اندازی سامانه ای در وبسایت سازمان بهزیستی استان یزد پرداخته که به وسیله آن،علاقمندان می توانند به صورت الکترونیکی فطریه، کفاره و نذورات خود را محاسبه و پرداخت نمایند.
در صفحه چهارم خاتم یزد، در مقاله ای با عنوان «سینمای شهر و چالش پیش رو»، وضعیت فعلی سینمای های یزد و معضلات و کمبودها و نقاط قوت سینما یزد اشاره شده است.
در بخشی دیگر از این صفحه خوانندگان با «بزرگداشت شب های قدر در بین مردم شهر دارالعباده یزد» آشنا می شوند و در ستون پزشکی قسمت دوم و آخر مقاله «اما و اگرهای روزه داری بیماران مزمن» به منظور اطلاع علاقمندان درج شده است.
«جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد»، «کمیته پیگیری اجرای طرح جمع آوری تابلو های دارای اسامی بیگانه»، «نشست بررسی برنامه های فرهنگی کنگره شیخ محمد بافقی»، «رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: توریست گسترده ترین صنعت خدماتی جهتن است» از دیگر خبرهای فرهنگی این شماره است.

شناسنامه خاتم یزد
در شناسنامه روزنامه سیاسی , اقتصادی، ورزشی، اجتماعی؛ فرهنگی، هنری «خاتم یزد» دست اندرکاران روزنامه چنین معرفی شده اند:
مدیرمسوول و صاحب امتیاز، دکتر علی محمد مزیدی، سردبیر: رضا نارگانی، مدیراجرایی: ایمان آقارحیمی، هیات تحریریه: ابوالفضل محمدی، مهدی جاور، محمد حسین تقوایی زحمتکش، احمد عزیزی، سیدعلی رضوی، بهار بمی نژاد، سمیه محمدی- روابط عمومی : حکیمه مهدوی- تیراژ 5000 نسخه
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا