اولین روز جشنواره استانی رایانه همراه(لپ تاپ و نوت بوک) با استقبال روبرو شد

یزدفردا "تقوائی:هفته اول اسفند ماه 1388، یک رخداد مهم در استان دارالعلم یزد در حال اتفاق است که به طور حتم به عنوان یک حرکت جدید و ابتکاری نو در سطح کشور محسوب می شود، اولین جشنواره استانی رایانه همراه(لپ تاپ و نوت بوک) که به همت موسسه آموزشی جواد(ع) ، سازمان نظام صنفی رایانه ای استان یزد و اتحادیه صنف رایانه استان یزد برگزار شد .
آنچه تصور می شود حضور اقشار مختلف شهروندان و آشنایی عمومی کاربران با لپ تاپ، نوت بوک و دیگر رده ازرایانه همراه، بعنوان هدف اصلی این جشنواره عنوان شده که

چه کسانی حضور دارند؟
در این جشنواره پنج روزه که برجسته ترین قسمت آن نمایشگاه است، 18 شرکت معتبر استانی، به نمایندگی از شرکتهای معتبر کشور و نام های تجاری بین المللی، در قالب نمایشگاه به معرفی آخرین نوت بوک، لپ تاپ و دیگر رده های رایانه همراه و قابل حمل پرداخته اند.

استقبال خوب بود
گرچه تصور می شود با موضوعیت اختصاصی و محدودیت در کالاهای عرضه شده در رده رایانه همراه استقبال شهروندان یزدی کم باشد اما در اولین روز نمایشگاه با استقبال بی نظیر روبرو بود.
بسیاری از اساتید، متخصصین، کارشناسان، مدیران دولتی، کارمندان، فعالان بخش خصوصی و دیگر اقشار جامعه در محل نمایشگاه حضور یافتند، که بی نظیر عنوان شده است.

طیف نوت بوکی های یزدی
برعکس تصور اولیه، طیف گسترده ای از شهروندان یزدی از این نمایشگاه بازدید نمودند، دوربین عکاسان حضور جمع کثیری از جوانان به خصوص دانشجویان را ثبت نمودند در حالی که در این بین تعداد از افراد سالمند و مسن نیز جویا و کنجکاو در این نمایشگاه شرکت کردند.
برجسته ترین شرکت کنندگان، کودکان و نوجوانان بودند که در برخی موارد با نوجوانان با بهره گیری از واژه فنی، از غرفه داران در خصوص پارامترهای فنی و سخت افزاری لپ تاپ و نوت بوک های ارایه شده سوالاتی مطرح می کردند.

کارگاه های آموزشی و میزگرد مطبوعاتی
برکزاری کارگاه های آموزشی و میزگرد مطبوعاتی، از فعالیتهایی جانبی است که تا کنون با استقبال مطلوبی رو برو شده است، طبق برنامه اعلام شده، در تمام روزهای نمایشگاه، کارگاه های آموزشی تخصصی در زمینه های مختلف لپ تاپ و نوت بوک مطرح می شود.
میزگرد مطبوعاتی هم با حضور مدیران غرفه ها و مدیران ارشد شرکتهای بزرگ یزدی برگزار می گردد که از این حیث، موضوعات جالبی قابل طرح است که جوابهای کارشناسان و متخصصین به عنوان فعالان بازار شنیدنی و قابل تامل است.

آخرین دستاوردهای روز دنیا
در برخی از غرفه ها، آخرین فناوری های روز دنیا در زمینه رایانه همراه را به نمایش گذاشته بودند، به اذغان شرکت کنندگان به خصوص متخصصین ، لپ تاپ ها و نوت بوک های ارایه شده، به روز و جدید بوده و این امر برای کاربران مشتاق فرصتی فراهم می آورد که بتوانند از نزدیک، با نوت بوک و لپ تاپ های جدید بازار آشنا شوند.

بورسی از همه نام های تجاری
یکی از مشخصه های برجسته نمایشگاه، حضور نزدیک به تمام نام تجاری و برند معروف در ایران عنوان شده است به گونه ای که اکثر مدلهای پر کاربرد، جدید و کارآمد نوت بوک و لپ تاپ برندهای مختلف در عرضه تماشا و خرید کاربران قرار گرفته است.

مشاوره و راهنمایی فنی
اکثر شرکت کنندگان باطرح سوالات مختلف در خصوص لپ تاپ و نوت بوک به بحث و تبادل نظر، مشاوره و اخذ راهنمایی فنی از غرفه داران می پردازند، در اکثر غرفه ها، مدیران ارشد شرکتها حضور داشته و در کنار متخصصین فروش و کارشناسان فنی، به سوالات بیشمار شرکت کنندگان به طور کامل جواب می دادند.

لیست قیمتهای در کنارهم
یکی از برجستگی های این جشنواره، موضوع اختصاصی و عرضه لپ تاپ و نوت بوک است به گونه ای که در فضای اختصاصی، کاربر بتواند، به مقایسه پارامترهای فنی و سخت افزاری رایانه های همراه، در کنار دیگر نام های تجاری، مدل و حتی شرکتهای مختلف بپردازند، بررسی نوع خدمات پس از فروش و گارانتی لپ تاپ و نوت بوک موضوعی است که مراجعه کنندگان به راحتی می توانند در این نمایشگاه از نزدیک آن را دنبال کنند، درحالی که فرد در خارج از نمایشگاه مجبور است برای تحقیق و کنکاش قیمتها کل شهر و حتی استان را طی طریق کند که امری مشکل و محال است اما در نمایشگاه با سرکشی به غرفه ها کمتر از نیم ساعت می توان بدان پی برد.

اولین دیگر در فناوری اطلاعات یزد
به اذعان همگان، کارشناسان و متخصصین استان دارالعلم یزد، جز اولین ها و پیشگامان عرصه های مختلف فناوری بوده اند، و این بار، افتخار برگزاری اولین جشنواره استانی رایانه همراه، لپ تاپ و نوت بوک بازهم به نام یزدیها رقم خورد، گرچه پیش از این؛ دوسال پیش، جشنواره ای توسط شرکت بهساز سیستم در هتل صفاییه برگزار شد، با اینهمه اینبار هم اولین جشنواره تخصصی که به صورت اختصاصی به موضوع خاص مانند لپ تاپ و نوت بپردازد موضوعی است که تنها با ایده فرزندان کویر اتفاق می افتد.

سخن دیگر
اولین جشنواره رایانه همراه(لپ تاپ و نوت‎بوک) در صفاییه، بلوار شهیدان اشرف، خیابان جواد الائمه، موسسه آموزش عالی امام جواد(ع)،از تاریخ سوم تا هفتم اسفندماه 1388 ، از ساعت 13 تا 21 عصر برپا است و بازدید و خرید، برای عموم علاقمندان آزاد است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا