افزایش دو برابری ایده های ارسالی به نهمین جشنواره ملی ایده های برتر

نشست خبری مدیران برگزاری جشنواره ملی ایده های برتر برگزار شد که از افزایش دو برابری تعداد ایده های ارسالی به این جشنواره حکایت داشت.

به گزارش روابط عمومی گروه پیشگامان، نشست خبری مدیران برگزاری جشنواره ملی ایده های برتر امروز در پارک علم وفناوری یزد برگزار شد.

در این نشست سید امیر حسین حاتمی نسب مدیر روابط عمومی گروه پیشگامان به عنوان حامی اصلی نهمین جشنواره ملی ایده های برتر با اعلام اتمام زمان ثبت ایده گفت: گروه پیشگامان برای دومین سال پیاپی حامی اصلی برگزاری جشنواره ملی ایده های برتر در استان یزد شده است.

وی افزود: در دوره های گذشته در حدود دو هزار ایده به جشنواره ارسال می شد که این تعداد در سال گذشته و اولین سال همکاری این گروه با جشنواره به حدود 5 هزار و 200 ایده رسید و در دروه نهم این جشنواره ملی و دومین سال حمایت گروه پیشگامان تعداد ایده های ارسالی نه هزار و پانصد ایده شده است.

در دو ماه مهلت ثبت نام نزدیک به نه هزار و پانصد ایده به ثبت رسیده است که در مقایسه با 5 هزار ایده سال گذشته نزدیک به دو برابر رشد داشته است.

حاتمی نسب افزود: با نگاهی به ایده های ارسال شده باید گفت از تمامی استان های کشور به تناسب ظرفیت علمی استان ایده ارسال شده است که بیشترین ایده ها در بخش فنی مهندسی و کمترین در بخش علوم انسانی است که توسط 140 داور و زیر نظر شورای سیاست گذاری جشنواره و وزارت علوم بررسی و بهترین ایده ها انتخاب خواهد شد.

مدیر روابط عمومی گروه پیشگامان در تشریح اهداف گروه از حمایت از این جشنواره گفت: گروه پیشگامان مفتخر است که به اولین مالک ایرانی فیبرنوری دریای آزاد در تلاش است تا ایده های کاربردی و جذاب را برای سرمایه گذاری انتخاب کند و این جشنواره مجال خوبی برای شناسایی این ایده هاست.

وی افزود: گروه پیشگامان علاوه بر تلاش برای تجاری سازی ایده های برتر به برگزیده گان این جشنواره نیز هدیه ای نفیس و ویژه ای در نظر گرفته است که شامل امتیاز خرید سهام اقساطی شرکت تازه تاسیس پیشگامان توسعه بندرخشک کوثر است.

حاتمی نسب در تشریح این اقدام گفت: این شرکت با مشارکت گروه پیشگامان، موسسه کوثر و شرکت همرس و حمایت های استاندار محترم یزد به ثبت رسیده است و برای نخستین بار در کشور ترخیص کالای گمرکی را در فاصله زیاد از دریا انجام خواهد داد بدین معنی که کالا پس از بارگیری در بندرهای جنوب کشور توسط خطوط ریلی به منطقه بندرخشک واقع در حوالی یزد منتقل و عملیات ترخیص گمرکی در این منطقه صورت خواهد پذیرفت.

وی این اقدام را برای توسعه استان یزد بسیار مهم و حیاتی ارزیابی کرد وگفت: استاندار یزد وسایر مسئولین برای دریافت مجوز این شرکت تلاش های بسیاری را متحمل شدند که انشالله خیر و برکت آن برای تمامی استان محسوس و تاثیرگذار خواهد بود.

مدیر روابط عمومی گروه پیشگامان در پایان تاکید کرد: با توجه به انتخاب خبرنگار و رسانه برتر در این جشنواره ، به رسانه ها و خبرنگاران منتخب جشنواره نیز شرایط ارائه سهام اقساطی شرکت پیشگامان توسعه بندرخشک کوثر اعطا خواهد شد.

همچنین سیدرضا قبله زاده مدیرعامل شرکت پیشگامان رسانه کویر و رئیس دبیرخانه جشنواره ایده های برتر نیز در تشریح فعالیت های صورت گرفته در این دبیرخانه گفت: با توجه به ساختار خوب در دبیرخانه جشنواره و زمانبندی صورت گرفته پوستر و اطلاعات جشنواره به اکثر دانشگاه های ایران ارسال شد.

وی افزود: همچنین در حوزه تبلیغات این جشنواره نیز بیش از 400 سایت خبری و غیر خبری لینک سایت جشنواره را پوشش داده اند علاو ه بر این کمیته اطلاع رسانی جشنواره نیز به طور میانگین روزانه یک خبر یا مصاحبه از مقامات مختلف در اختیار رسانه ها گذاشته اند که بازتاب بسیار خوبی نیز در پی داشته است.

قبله زاده خاطرنشان کرد: در نهمین جشنواره تلاش شده است تا وقوع این رویداد به اطلاع تمامی ایده پردازان برسد و مقایسه امار ارسالی ایده ها در سال های مختلف نشان می دهد تا حد قابل توجهی به این مهم دست پیدا کرده ایم.

گفتنی است در این نشست شکوهی معاون پژوهشی پارك علم و فناوري استان يزد نیز توضیحاتی در مورد جشنواره ارائه کرد. در پایان این نشست نیز خبرنگاران سوالات خود را مطرح کردند. گفتنی است نهمین جشنواره ملی ایده های برتر 24 آذرماه با حمایت گروه پیشگامان توسط پارک علم و فناوری یزد برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا