معاون آمار و انفورماتیک ثبت احوال استان  صبح امروز در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر آمار رویدادهای حیاتی استان در هفت ماهه نخست امسال را اعلام کرد .

 سید علیرضا دستمالچیان با اشاره به آمار ولادت استان اظهار داشت : در این مدت  13 هزار و 801 نفر در استان يزد متولد شدند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 7درصد رشدداشته است .

 وی گفت : از اين تعداد 6988 نفر پسر و 6813 نفر نیز دختر بوده‌اند که نسبت جنسی  نشانگر عدد 103 است بدین معنی که در ازای تولد هر 100 دختر 103 پسر متولد شده است.

 معاون آمار و انفورماتیک ثبت احوال استان تصریح کرد: امیرعلی ،ابوالفضل، اميرحسين ، اميرمحمد و محمد طاها  به ترتیب بيشترين اسامي انتخابی خانواده‌هاي يزدي براي پسران و نام‌هاي فاطمه، زهرا، نازنين زهرا ، زينب و ریحانه نیز نامهای برگزیده دختران در هفت ماه نخست سال جاري بوده است.

 دستمالچیان همچنین با اعلام آمار وفات استان گفت : تا پایان مهرماه امسال 2831 نفر فوت کردند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر از یک درصد کاهش داشته است . وی افزود : 1610 نفر از متوفیان ، مرد و 1221 نفر زن بوده اند و بیماریهای قلب و عروق  شایعترین علت مرگ و میر در این مدت ثبت شده است.

 این مقام مسئول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود آمار ازدواج استان در این مدت را 7 هزار و 148 مورد و آمار طلاق را 689 مورد اعلام کرد و افزود : آمار این دو رویداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا