یزدفردا:رئیس هیأت اجرایی مركزی انتخابات خبر داد ؛تصویب شیوه نامه تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

وزیر كشور از تصویب شیوه نامه تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سومین جلسه هیأت اجرایی مركزی انتخابات كه به صورت فوق العاده و با حضور اعضای این هیأت در وزارت كشور برگزار شد خبر داد .


به گزارش پیزدفردا به نقل از  وزارت كشور ؛ در سومین جلسه هیأت اجرایی مركزی انتخابات كه به صورت فوق العاده و با حضور رییس هیأت اجرای مركزی انتخابات و اعضای این هیأت در وزارت كشور برگزار شد شیوه نامه تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این هیأت به تصویب رسید .
مصطفی محمد نجار ؛ وزیر كشور و رییس هیأت اجرایی مركزی انتخابات پس از سومین جلسه این هیأت اظهار كرد :
در این جلسه شیوه نامه و دستورالعمل تبلیغات نامزدها كه مربوط به موضوع محتوای برنامه های تهیه شده در صدا و سیما و سایر امكانات عمومی برای نامزدهاست به تصویب رسید.
وزیر كشور گفت: بخشی از این شیوه نامه مربوط به امكانات دولتی است كه باید به شكل عادلانه و برابر در اختیار نامزدهای ریاست جمهوری قرار بگیرد كه مفاد و بخشی از اصلاحات این شیوه نامه پس از بررسی در جلسه هیأت اجرایی مركزی انتخابات تصویب شد.
مصطفی محمد نجار افزود: در این جلسه همچنین شیوه نامه روش كار هیأت اجرایی مركزی انتخابات مطرح و پس از بررسی مقرر شد گفتگوها در این باره در جلسات بعدی این هیأت ادامه یابد.
محمد نجار همچنین گفت: براساس تبصره 9ماده31 اصلاحیه قانون انتخابات وزیر كشور می تواند با اطلاع هیأت اجرایی، هیأت های بازرسی را در استان ها، شهرستان ها و بخش ها تشكیل دهد و بازرسان ویژه را به سراسر كشور اعزام كند كه گزارش این اقدامات نیز به اطلاع هیأت اجرایی مركزی انتخابات رسید و مقرر شد این هیأت های بازرسی و بازرسان ویژه كارشان را آغاز كنند.
وزیر كشور افزود: در ابتدای جلسه هیأت اجرایی مركزی انتخابات گزارشی از فرآیند نام نویسی داوطلبان نامزدی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ارائه شد.
محمدنجار گفت: در این جلسه آمادگی كامل وزارت كشور برای برگزاری دیگر مراحل اجرایی انتخابات اعلام شد و اعضای هیأت اجرایی مركزی انتخابات نیز از تلاش های وزارت كشور قدردانی كردند.
وزیر كشور تأكید كرد : كسانی كه می خواهند نامزد ریاست جمهوری شوند باید بیش از همه به قانون ملتزم باشند.
وی از داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری خواست پیش از زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی از هر كاری كه شائبه تبلیغات دارد بپرهیزند و در زمان قانونی، به نحو احسن فعالیت تبلیغاتی كنند تا مردم بتوانند مقایسه و انتخاب كنند به ویژه آن كه تبلیغات برای ارتقای شور انتخاباتی لازم است.
وزیر كشور خاطر نشان كرد : در حال حاضر طبق قانون، اسامی داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهور به شورای نگهبان ارسال شده و این شورا در حال بررسی صلاحیت آنان است.
محمد نجار افزود: پنج روز فرصت بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری است و به موجب قانون مدت بررسی صلاحیت آنان پنج روز دیگر نیز می تواند تمدید شود.
وی گفت: پس از آن كه نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان را از شورای نگهبان دریافت كنیم نتایج را برای آگاهی داوطلبان منتشر می كنیم و پس از این مرحله، تبلیغات نامزدها آغاز می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا