هميشه ديدار 2 تيم رئال مادريد و بارسلونا براي فوتبال دوستان هيجان انگيز است ولي طي يك فصل دو بار يا در خوش بينانه‌ترين حالت 3 بار اين دو تيم رو در روي يكديگر قرار مي‌گيرند اما براي نخستين بار اين دو تيم 5بار با هم بازي كردند كه 4 بازي آن به فاصله يك ماه انجام شد.

 این بازیها فارغ از جذابیت‌های فوتبالیاش در بیرون از زمین هم بسیار داغ بود و كل كل طرفداران دو تیم و بازیكنان و مربیان هم در نوع خود جالب توجه بود، حتی در یك مورد نادر، قاتلی در اسپانیا انگیزه‌اش از قتل را باخت تیم محبوبش دانسته بود.

قتل پس از قهرمانی رئال


 چاقوی آشپزخانه بحث رئال یا بارسا را در این خانه تمام كرد! یك زن 39 ساله كه به اتهام قتل یك مرد جوان در بنیدوم اسپانیا دستگیر شده بود علت قتل را نتیجه بازی میان رئال مادرید و بارسلونا اعلام كرد. طبق گزارش پلیس و اظهارات دوست مقتول، علت اصلی این درگیری، بحث در مورد نتیجه بازی فینال كوپا دل ری میان رئال‌مادرید و بارسلونا بوده است. این درگیری در نهایت به بحث كشیده میشود و زن میانسال، با چاقوی آشپزخانه به مرد جوان حمله میكند و او را به قتل میرساند.

بی تفاوتی پپ گواردیولا نسبت به قهرمانی رقیب


بارسا در فینال كوپا دل ری مغلوب رئال مادرید شد اما گواردیولا سرمربی بارسلونا اعلام كرد قهرمانی در لالیگا از هر جام دیگری مهم‌تر است. این در حالی است كه آبی و اناریها با اختلافی 8 امتیازی نسبت به رئال مادرید در صدر قرار دارند . فردا «قهرمانی در لالیگا بیش از هر جام دیگری به چشم میآید و ما میخواهیم در این جام به قهرمانی برسیم. اگر ما
8 امتیاز از رئال جلو هستیم، به این دلیل است كه خودمان آن را به دست آورده‌ایم. قهرمانی در لالیگا نشان میدهد ما تیم بزرگی هستیم. پیروزی در هر دیداری ما را یك قدم به سمت قهرمانی در لالیگا هدایت میكند. دیدارهایی كه مقابل تیم‌های منطقه سقوط داریم بسیار دشوار است.»

مسی در جمع 100 شخصیت تاثیرگذار سال


لیونل‌مسی یكی از 100 چهره تاثیرگذار دنیاست. طبق گزارش مجله تایمز، مسی تنها فوتبالیستی است كه نامش را در جمع 100‌چهره تاثیرگذار سال میبیند. این درحالی است كه در این لیست نام ورزشكاران دیگری از جمله كیم كلایسترس، تنیسور سرشناس زن یا شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی و هنری، مثل باراك اوباما، رئیس‌جمهور آمریكا، وائل قونیم، لیدر انقلاب مصر و جاستین بیبر، خواننده سرشناست دیده میشود. تیری آنری هم تیمی سابق مسی در بارسلونا هم در تشریح خصوصیات این ستاره گفت:« مسی، پسر ریزه میزه‌ای است و به‌نظر میرسد هیچ وقت به تو آسیبی نمیرساند ولی اگر توپ را به او بدهی، برایت مشكل ایجاد میكند. مسی یك رقابت‌كننده مادرزاد است و هیچ وقت نمیخواهد ببازد، حتی در تمرینات. او مرا یاد مارادونا میاندازد؛ شیوه عبور دادن توپ از بازیكنان حریف، دریبل‌ها و حركت‌های پابه توپش كه همیشه به گل منتهی میشود.»


خوزه مورینیو: بارسا قهرمان جهان نیست


خوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید، گفت: «بارسلونا هیچ برتری خاصی نسبت به ما ندارد. آنها در دیدارهای زیادی به پیروزی رسیده‌اند و از این به بعد هم در دیدارهای زیادی پیروز میشوند اما آنها قهرمان اروپا یا جهان نیستند، آنها قهرمان اسپانیا هستند.» گفته میشود دیدیه دروگبا، مهاجم چلسی، به رئال مادرید خواهد پیوست تا بار دیگر با مورینیو كار كند اما سرمربی پرتغالی این
گمانه زنیها را شایعه و بیاهمیت دانست. «در حال حاضر این تنها چیزی است كه نیازی به آن نداریم و به آن فكر نمیكنیم.»

بدشانسی بزرگ رئالیها در شب قهرمانی


رئالیها جامی را كه بعد از 18 سال به دست آوردند، شب اول از دست دادند. بازیكنان و كادر فنی رئال پس از پیروزی مقابل بارسا در فینال كوپا دل ری، بلافاصله به مادرید برگشتند تا با هواداران شان در پایتخت اسپانیا جشن قهرمانی برگزار كنند اما یك اشتباه از سرخیو راموس همه چیز را به هم زد.درحالیكه همه اعضای باشگاه سوار بر اتوبوسی روباز از بین جمعیتی كه به استقبال‌شان آمده بودند، رد میشدند، جام قهرمانی 15 كیلویی كوپا دل ری از دست راموس افتاد و زیر اتوبوس حامل بازیكنان رفت و له شد.

خلاقیت با مزه یك قنادی در بارسلونا


یكی از قنادیهای شهر بارسلونا، شكلات‌هایی به شكل كف دست و با 5 انگشت باز ساخته كه یادآور پیروزی 5 برصفر شاگردان گواردیولا مقابل رئال مادریددر دیدار ال‌كلاسیكو است. روی این شكلات كه به شكل كف دست با 5 انگشت باز است، نشان تیم بارسلونا و جمله «این دست را بخورید» حك شده است. قیمت این شكلات 5 یورو است، دقیقا معادل تعداد گل‌هایی كه شاگردان گواردیولا وارد دروازه رئال كردند. فروش این شكلات‌ها از چند روز قبل در ال‌كلاسیكو آغاز شد و 30 عدد اول آن، در دقایق ابتدایی به اتمام رسید.

جامی كه رفت زیر چرخ‌های اتوبوس


سرخیو راموس، مدافع رئال مادرید، بعد از انداختن جام قهرمانی كوپا دل ری و شكستن آن به شوخی، تقصیر آن را متوجه هواداران رئال دانست. این اتفاق زمانی رخ داد كه اتوبوس رو باز حامل بازیكنان رئال در مركز شهر مادرید در ازدحام هواداران گرفتار شده بود.  وقتی راننده نتوانست به موقع اتوبوس را متوقف كند، جام از دست راموس افتاد و زیر چرخ‌های آن رفت. راموس در صفحه توئیترش نوشت: «آنچه برای جام رخ داد، حاصل یك سو تفاهم است. من آن را ننداختم. جام وقتی هواداران هیجان‌زده رئال را دید، پرید.» راموس و باشگاه رئال خوش شانس بودند كه كارخانه سازنده جام اعلام كرد یك جام دیگر برای باشگاه رئال خواهد ساخت.


رونالدو: «بارساییها از سیاره دیگر نیستند» نباید تصور كنیم كه بارسلونا از ما قویتر است، شكست صفر- 5 یك حادثه نبود و من هم قبول دارم بارسلونا آن شب از ما بهتر بازی كرد و مزد زحماتش را نیز گرفت اما هر بازی، ویژگیهای خودش را دارد و ما تلاش میكنیم خاطره آن شكست را برای همیشه از ذهن هواداران خود پاك كنیم. رئال مادرید هیچ بهانه‌ای برای پیروز نشدن برابر بارسلونا ندارد و ما محكوم به یك پیروزی دلچسب مقابل بارسلونا هستیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا