فضاسازی در بحث بورسیه ها یکی از دلایل استیضاح وزیر علوم است

فضاسازی در بحث بورسیه ها یکی از دلایل استیضاح وزیر علوم است

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به علت استیضاح وزیر علوم گفت: بداخلاقی و فضاسازی در بحث بورسیه ها یکی از دلایل استیضاح وزیر علوم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر زارعی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 29 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان استیضاح وزیر علوم به عنوان موافق استیضاح با بیان اینکه من جزو تلاش کنندگان دریافت رأی اعتماد برای دکتر فرجی دانا بودم که خود نیز شاهد است گفت: بعد از رأی اعتماد طی 6 ماه و بالاخص در 4 ماه گذشته فرآیندی پیش آمد که حداقل 6 جلسه در مجلس برای بررسی عملکرد وزارت علوم برگزار شد که در 2 جلسه آن رئیس مجلس و برخی از رؤسای کمیسیون ها حضور داشتند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با اشاره به بحث بورسیه ها با بیان اینکه ایرادات وارد شده به وزیر علوم موارد دیگری بود اما به یکباره دکتر صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم طی مصاحبه ای به 3 هزار بورس غیر قانونی در دولت گذشته اشاره کرد افزود: کمیسیون آموزش از وزیر علوم برای حضور در جلسه فراکسیون جهت توضیح در مورد این مسائل دعوت کرد اما به جای وی صدیقی حضور یافت همچنین کمیسیون مسئولان قبلی سازمان امور دانشجویان را نیز برای حضور در جلسه فرا خواند.

وی با بیان اینکه در همان جلسه مشخص شد براساس گزارش مسئولان حاضر در جلسه افرادی زیر معدل 14 و 16 بورسیه شدند گفت: مسئولان قبلی نیز اعلام کردند که شورای مرکزی بورس که شورایی است که براساس قانون مجلس تشکیل می شود در همه دولت های گذشته مصوباتی دارد که آن مصوبات نیز باید مدنظر قرار گیرد.

زارعی با بیان اینکه کمیسیون برای بررسی این موضوع کمیته ای تشکیل داد که دو جلسه آن در سازمان امور دانشجویان برگزار شد افزود: من طی دو روز برخی از پرونده ها را از نزدیک مطالعه کردم از ابتدا نیز معلوم بود که لیست ها با عجله تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدا قرار شد لیست ها کامل شود زیرا تنها نام و نام خانوادگی در آن قید شده بود و اطلاعاتی از بورسیه شدگان نبود که دوستان نیز پذیرفتند که در جلسه بعدی لیست کامل آماده شود گفت: در همان جلسه مطرح شد که چرا گفته شده فرزندان مسئولین بورس شدند و این امر در سایت ها منتشر شده است.

زارعی با بیان اینکه در همان جلسه عنوان شد که انتشارلیست اسامی توسط دستگاه های نظارتی صورت گرفته است، افزود: عنوان کردیم که پرونده های این افراد را برای بررسی نزد ما بیاورید اما از این امر استنکاف کرده و از همان ابتدا تعداد محدودی از پرونده های مسئولین را نزد ما آوردند.

وی با بیان اینکه بعد از مشاهده این پرونده ها متوجه شدیم که در هیچ کدام موضوع خاصی نبود و دوستان نیز مدعی بودند که چنین ادعایی نشده است، افزود: تنها در یکی از پرونده های مربوط به فرزند یکی از رؤسای دانشگاه ها متوجه شدیم که سن وی بالاست که در این زمینه موارد متععد به خصوص وجود یا عدم وجود کارت پایان خدمت مورد بررسی قرار گرفت.

زارعی با بیان اینکه برای جلسه بعدی قرار شد لیست ها بر اساس مصوبات شورای مرکزی بورس که مسئولان قبلی مدعی اعمال کردن آنها بودند اصلاح شود، افزود: در مجموع بعد از این جلسه مدیر کل امور بورس وزارت علوم نامه ای خطاب به من به عنوان مسئول کمیته تهیه کرد و نتیجه مصوبات اعمال شده کمیسیون قبلی در خصوص معدل وضعیت را تشریح کرد که 22 نفر سال 84 به 4 نفر و 213 نفر به 34 تقلیل یافته است.

وی افزود: در مجموع تمام ادعاهای دوستان در مورد رفع بورسیه به 190 نفر کاهش یافت البته اگر تمام مصوبات شورای مرکزی بورس اعمال شود این عدد کمتر نیز خواهد شد.

زارعی با بیان اینکه در همین نامه خطاب به من نوشته شد 50 نفر در این زمینه افزایش سن دارند که در صورت بررسی پرونده هایشان مشخص می شود، افزود: در بحث بورس خارج از کشور گفته شد 729 نفر بورس شدند که در صورت اعمال مصوبات به 45 نفر کاهش پیدا می کنند و 1011 نفر مربیان گفته شده در بحث بورسیه اصلا وجود ندارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه دوستان با استناد به این اعداد و ارقام بحث 3 هزار نفر را عنوان کرده اند که واقعیت ندارد، گفت: ما معتقدیم که باید با متخلفین هرکس که باشد برخورد شود و ادعا داشتیم که چرا فضا را خراب می کنید و در سایت ها مطرح می کنید که برای بورس آشنایان و فامیل های نمایندگان مشکلاتی پیش آمده و آنها از استیضاح به عنوان ابزاری در این زمینه استفاده می کنند.

این موافق استیضاح با بیان اینکه در مورد شخص من گفته شده که دو تن از برادرانم در لیست بورس هستند توضیح داد: من سه برادر دارم که یکی از آنها در ابتدای انقلاب شهید شده و دو نفر دیگر بازنشسته هستند و دانشگاه نرفته اند، چرا باید چنین فضایی صورت گیرد.

وی با اشاره به اظهارات مطرح شده در مورد بورس شدن برخی از نمایندگان توضیح داد: برخی نمایندگان قبل از آغاز دوره نمایندگی بورسیه بودند و الان هم بورسیه خود را متوقف کرده اند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این روش ها و شیوه ها بداخلاقی است، گفت: فضاسازی ها و بداخلاقی های صورت گرفته در بحث بورسیه ها یکی از دلایل استیضاح وزیر علوم است./


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا