آب به آسیاب افراطیون فراری خارج از کشور نریزید/ اختلاف نظر موافقین و مخالفین استیضاح در روش است

آب به آسیاب افراطیون فراری خارج از کشور نریزید/ اختلاف نظر موافقین و مخالفین استیضاح در روش است
سرویس: صحن
عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس ،گفت: افراطیون فراری خارج از کشور از استیضاح خوشحال می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده در نشست علنی امروز (چهارشنبه 29 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با استیضاح وزیر علوم گفت: موافقان استیضاح همکاران بسیار دلسوزی بودند که دلشان به حال انقلاب و شهدا و نظام می سوزد و دغدغه هایی دارند که قطع به یقین دغدغه همه همکاران ماست و من می توانم شهادت دهم که حتی جزء دغدغه های خود وزیر نیز هست و هیچ کس نمی تواند این دغدغه ها را منکر شود، اختلاف نظر بین موافقین و مخالفین استیضاح در شیوه عمل است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه‌ مشکلاتی وجود دارد افزود: کسی می تواند ادعا داشته باشد که وزیری که منصوب می شود ابداً مشکلی در کار او وجود نداشته باشد.

وی افزود: شیوه حل مشکلات در استیضاح نیست و به شدت بر این نکته تأکید دارم که برای برطرف کردن دغدغه های نمایندگان بدترین گزینه یعنی استیضاح انتخاب شد در حالی که روش های مختلفی را در پیش رو داشتیم که می توانستیم آن را طی کنیم و به استیضاح نرسیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با طرح این سؤال که چه کسی از استیضاح خوشحال خواهد شد گفت: بروید ببینید افراطیون فراری خارج از کشور چه بوق و کرنایی راه انداختند،‌ چرا می خواهید از استیضاح چنین نتیجه ای را بگیرید؟ ما به دنبال این هستیم که چه کسی را از گردونه مدیریت در فرایند استیضاح خارج کنیم؟

جعفرزاده گفت: خود شما در جلسات متعدد گفتید که وزیر علوم از ولایتمداران است و نماز شب می خواند و مؤمن و معتقد است و ما بر این اساس به وزیر رأی دادیم.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه ما هم قبول داریم در عملکردش دچار اشکالاتی است افزود: چرا هفته دولت را برای استیضاح انتخاب کردید؟

وی افزود: چرا آبی به آسیاب افراطیون فراری خارج از کشور و داخل کشور و معاندین ضد انقلاب ریختید؟ گفت: فیلمی در اینجا پخش شد که کاملا درست بود اما برای چه زمانی بود؟ چرا نمی گویید برای چه زمانی بود؟ فیلم بعد از جریان بعد از روز کوی دانشگاه و به دستور مسئولین به آقای توفیقی بود تا جریان کوی دانشگاه را مهار کند.

عضو کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس گفت: آقای فرجی دانا بداند اگر امروز ابقا شود مجلس اصولگرا به او رأی داده است که انشاءالله با همدلی بین نمایندگان پاسخ مثبت به دانشگاهیان داده خواهد شد.

جعفرزاده گفت:‌ فرجی دانا از مؤسسین سپاه استان فارس است و در جریان جنگ قاطبه جبهه ها حضور داشته است.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: انتظار داریم همین فرایند ادامه پیدا کند و اگر اشکالاتی دارد که قطعا دارد این قول را از وزیر علوم خواهیم گرفت که نسبت به رفع آنها اقدام کند.

وی افزود: بحث بورسیه ها به عنوان یکی از بحث های داغ استیضاح مطرح شد که بر اساس آمارها حدود 3 هزار نفر در این کشور به هر دلیلی بورسیه شدند و وزیر علوم پس از اطلاع از این آمارها گفت که وزارت علوم بر حسب وظایف قانونی و با احترام به دولت قبلی این گزارش ها را پیگیری می کند.

وی با تأکید بر اینکه حدود 700 نفر بدون هیچ قانون و دستورالعملی بورسیه شده اند گفت: در این پرونده حدود 270 نفر نیز بدون حتی وجود یک برگه در پرونده شان بورسیه شده اند. حال چگونه می خواهید جواب مردم را بدهید، همان جوانانی که نخبه هستند و می خواهند بورسیه شوند.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: از طرف دیگر در روند انتصابات استیضاح کنندگان از وزیر علوم ایراداتی گرفته اند، اشکالی ندارد شما روند انتصابات را به وزیر مربوطه تفویض بکنید و هر کسی که وزیر بود از آن پاسخ بخواهید. وقتی وزیر علوم نتواند درباره انتصابات صددرصد اظهارنظر کند و مراکز و مراجع دیگر باید پاسخگو باشد و در این رابطه دفاع کند چرا تنها یک نفر در این رابطه باید پاسخگو باشد. از طرف دیگر باید دقت داشته باشیم که ما هم اکنون درباره محیط دانشگاه تصمیم گیری می کنیم ما برای کسانی که درس خوانده هستند و دارای مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند و مدارج عالیه دارند نمی توان انتصابی صفر عمل کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: کسی که امروز با متخلفان دوره دکترا برخورد کرده است باید از او تشکر کنیم که حافظ ارزش های انقلاب و نظام بوده است، چرا باید این فرد را امروز استیضاح کنیم.

وی تصریح کرد: وزیر علوم در بحث انتصاب‌ها ورود کرده و از جامعه دانشگاهی در این باره نظر گرفته و به شورای عالی انقلاب فرهنگی منتقل کرده است. در اینجا باید پرسید که چرا تا این حد در بحث انتصاب ها نظر می دهید، باید گفت که 64 درصد افرادی که در این دوران از گردونه ریاست دانشگاه ها خارج شده اند پایان دوره ریاستشان بوده است.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: دراین بحث 8 درصد استعفا داده و 28 درصد هم برکنار شده اند و هر دولتی حق دارد که تیم خود را انتخاب کند، بنابراین باید پرسید که ما در چه چیزهایی داریم ورود پیدا می کنیم.

وی گفت: افرادی که تغییر کرده اند به طور متوسط 67 ماه ریاست در پرونده آنها وجود داشته است و دولت نهم در 2 ماه آغاز فعالیت خود 20 نفر از روسای دانشگاه ها را تغییر داد این در حالی است که در همین بازه زمانی در این دولت تنها 4 نفر از روسای دانشگاه ها تغییر کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: در بحث تشکیلات دانشجویی و تشکل ها باید گفت مگر یک نفر می تواند مجوز صادر کند، بروید نهادها و مسئولانی که در ارائه مجوز برای نشریات دانشگاهی دخیل بودند را بازخواست کنید، چه کسی با شما مخالفت می کند، در جلسه ای با وزیر علوم بنده به وی گفتم که در جلسه استیضاح شما من با نیت قربت الی الله به این جلسه وارد می شوم و هیچ انتظاری نداشته و به هیچ کس نیازی ندارم. امروز تکلیف من این است که بگویم وزیر علوم مظلوم واقع شده است، به خدا قسم افکار عمومی به ما می گوید که کسی که سابقه انقلابی داشته و فرمانده سپاه بود چطور می تواند استیضاح شود.

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: همکاران عزیز، امروز یک عده می خواهند میان مجلس و دولت شکاف انداخته و فاصله ایجاد کنند و باید ببینید که بعد از این جلسه چه کسانی از استیضاح وزیر علوم خوشحال می شوند. مجلس امروز باید نشان دهد که دلسوز نظام و ولایت است و این جلسه برای برطرف شدن مشکلات می باشد.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه هیچ کس نباید نتیجه این استیضاح را به نفع خود بنویسد، گفت: مردم از روی دلسوزی نتایج این جلسه را تعقیب می کنند و ما نمایندگان مردم به دلیل ارتباط زیادی که با مردم داریم بعد از جلسه استیضاح و در جلسات بعدی باید به دنبال پرداختن به پاسخ مطالبات اصلی مردم از جمله اشتغال، رکود، تورم ، رفع بیکاری و رفع گرفتاری های مردم باشیم.

وی ادامه داد: مردم انتظار دارند ساعت‌هایی که برایشان هزینه می شود و هزینه ها از جیب آنها پرداخت می‌شود نتایج تمامی اقدامات به آنها برگردد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: همکارانی که قطعا از من دلسوزترند و بی شک از من بیشتر برای این نظام هزینه کرده اند باید بدانند که این گونه رفتار مشکلی از مردم رفع نمی کند و من نیز که برای این نظام و انقلاب تلاش کرده و هزینه کرده ام خجالت می کشم که بگویم بالاترین میزان ایثارگری را در همین مجلس دارم. از این رو خواهش من از همکاران این است که به دولت کمک کنید.

وی ادامه داد: امروز وظیفه داریم که به دولت یازدهم کمک کنیم همان طور که 8 سال به دولت قبل کمک کردیم./


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا