به گزارش روابط عمومي فرمانداري اشكذر "محمدعلي شاه حسيني"با حضور در نمایندگی روزنامه همشهری در استان یزد، به خبرنگاران و تحریریه این روزنامه دست مریزاد گفت و خواستار توجه خبرنگاران استان به مناطق محروم شد.

شاه حسینی با گرامیداشت هفته دولت، رویکرد دولت تدبیر و امید را بیان حقایق و صادق بودن با مردم اعلام کرد و از بهره برداری از 40 طرح با بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان اشکذر در هفته دولت خبر داد.

وی افزود: عمده این طرح‌ها از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف صنایع فولادی، واحد پرورش طیور، واحدهای گلخانه ای، طرح‌های عمران شهری و روستایی و حوزه‌های فرهنگی است.

شاه حسینی گفت: شهرستان اشکذر نزدیکترین شهرستان به مرکز استان است و دارای قابلیت‌های منحصر بفردی است که از جمله آن نزدیکی به جاده تزانزیت بین المللی، فعالیت 650 واحد بزرگ و کوچک تولیدی با 17 هزار جمعیت کارگری، دومین شهرستان تولیدکننده محصولات گلخانه ای استان­­­­­ است.

وی ادامه داد: در این شهرستان 5 هزار نفر دانشجو در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند. این شهرستان پیشینه تاریخی و فرهنگی منحصر به فردی دارد. 360 مسجد و حسینیه و تکیه نشان از غنای فرهنگی این شهرستان است.

این مسئول تصریح کرد: مجموعه سلطان بندرآباد پابپای مسجد جامع یزد قدمت دارد، بافت قدیم رستاق و ییلاقات خضرآباد و دهها مولفه دیگر باعث شده این شهرستان در حوزه گردشگری حرفی برای زدن داشته باشد.

فرماندار اشکذر مهمترین چالش این شهرستان را آلودگی زیست محیطی به عنوان اصلی ترین مطالبات مردم این شهرستان نام برد و افزود: روزنامه همشهری یزد هم با تهیه سلسله گزارش‌هایی از وضعیت آلایندگی این شهرستان، به این مهم توجه داشته است.

شاه حسینی خاطرنشان كرد: باید برای کاهش آلایندگی این واحدها و استقرار صنایع پاک در این شهرستان تدبیر شود که یکی از سیاست‌های فرمانداری، تحقق این مهم است.

وی همچنین نیاز امروز شهرستان را همدلی و هنوایی و پرهیز از اختلافات بین مناطق عنوان کرد و افزود: این مهم برای توسعه هر چه بیشتر شهرستان نیاز است چرا که برای پیشرفت باید هم صدا شویم.

این مقام مسئول، دیگر مطالبه عموم مردم اشکذر را ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی ذکر کرد و افزود: استحقاق شهرستان در حوزه بهداشت ودرمان هنوز تامين تامین نشده است به طوری که اشکذر فاقد داروخانه شبانه روزي، درمانگاه شبانه روزی و کلینیک تخصصی است.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در این شهرستان مشابه سایر نقاط استان، اعلام کرد: در بخش خضراباد با مشکل جدی آب مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه  روستاهای این بخش با تانکر آبرسانی سیار می‌شوند، بر ضرورت تامین منابع آبی پایدار برای این بخش تاکید کرد.

فرماندار اشکذر این شهرستان را از لحاظ امکانات تفریحی و فرهنگی محروم دانست و افزود: اشکذر فاقد سالن آمفی تاتر و سینما است البته  با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در این مدت مشکلات شناسایی شده و در صدد رفع آن هستیم.

شاه حسینی گفت: در این مدت یکی از مهمترین اتفاقات شهرستان یعنی برگزاری نشست‌های مشورتی با صاحبان فکر و تشکیل اولین اتاق فکر اشکذر روی داده است و صاحبان رای و فکر و معتمدین محلی  و هیات‌های مذهبی و جوانان و هنرمندان این شهرستان برای شناسایی مطالبات مردم گردهم آمدند.

این مسئول گفت: 14 سیاست مهم در قالب سند توسعه و چشم انداز برای شهرستان تصمیم گیری شده است که مباحث مربوط به َآلایندگی زیست محیطی و توسعه صنایع پاک به ویژه صنعت گردشگری مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این شهرستان قطب پرورش اسب در کشور است از این رو ایجاد دهکده بزرگ سوارکاری را در کنار باشگاه‌های پرورش اسب اشکذر مد نظر داریم.

این مسئول از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی غذا و دارو در اشکذر خبر داد و افزود: در نظر داریم که صنایع غذایی و دارویی را جایگزین صنایع آلاینده کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا