نماینده مردم اردکان و رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس صبح امروز در برنامه زنده "اصل پنجاه" شبکه یک با اشاره به کنفرانس های مختلف برگزار شده در عرصه بین المللی پیرامون موضوع محیط زیست بخصوص اجلاس ریو گفت:در این اجلاس به رسمیت شناختن کره زمین بعنوان موطن انسانها یادآوری شد و بر وحدت نظر نیازهای زیست محیطی تاکید گردید.

"محمدرضا تابش" با اشاره به برنامه
قرن بیست و یکم توسعه و محیط زیست جهان تحت عنوان" دستور کار 21" گفت: در این دستور کار وظایف کشورها مشخص گردیده که  به کیفیت منابع، تقویت نقش سازمان های مردم نهاد،اقتصاد وتدابیر اجرایی که تدوین قوانین توسط کشورها و تنظیم مقررات در عرصه بین المللی از آن دست می باشد و . . . .  توجه شده است.

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار ضمن مهم و کم نظیر دانستن اصل پنجاه قانون اساسی کشورمان در سطح قوانین بین المللی ادامه داد: شانزدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه در کشور نپال برگزار شد که از طرف رئیس مجلس این ماموریت به بنده واگذار و خوشبختانه ضمن گنجاندن نقطه نظرات کشورمان در بیانیه پایانی، میزبانی این دوره نیز به ایران واگذار شد.

دبیر کل هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه با بیان اینکه علمی بودن این کنفرانس وجه تمایز با سایر کنفرانس هایی است که مجلس شورای اسلامی بصورت تقنینی یا سیاسی برگزار می کند اضافه نمود: کمیته محتوایی متشکل از برجسته‌ترین اساتید محیط زیست، سازمان محیط زیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت، نفت، خارجه و جهاد کشاورزی تشکیل شد تا به برگزاری هر چه پربارتر این اجلاس کمک کنند.

"تابش" عنوان نمود: ضرورت همگرایی منطقه برای محیط زیست، شرایط خاص توسعه آسیا و اقیانوسیه، جلب توجه پارلمان‌ها نسبت به تصویب قوانین که دولت‌ها را در زمینه محیط زیست یاری کند، بحران‌های غزه، سوریه و افغانستان و پیامدهای انسانی و آثار مخرب زیست محیطی که در این کشورها بر جای می‌ماند، بحران آب، بحران انرژی، تخریب جنگل‌ها و پدیده گرد و غبار و همچنین مقابله با آپارتاید علمی، اعتراض به عدم دسترسی دانشمندان غیر غربی به آخرین یافته‌های علمی و رعایت اخلاق زیست محیطی از مهمترین مواردی است که در هفدهمین اجلاس مجمع عمومی نمایندگان کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه بحث و بررسی خواهد شد.

شایان ذکر است هفدهمین اجلاس مجمع عمومی نمایندگان مجالس آسیا و اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه (APPCED) از روز شنبه یکم شهریورماه به مدت سه روز در هتل اسپیناس تهران برگزار خواهد شد.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا